המתיישבים נגד האלוף מזרחי

פעילי ימין הפיצו מודעות נגד השתתפותו של מפקד פיקוד המרכז, באירוע שתקיים ישיבת "שבי חברון". בישיבה לא מתקפלים: "אנו חלק בלתי נפרד מהמערכת הצבאית"

חדשות כיפה אורי פולק 20/11/11 12:38 כג בחשון התשעב

המתיישבים נגד האלוף מזרחי
דובר צהל, צילום: דובר צהל

מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי, הוזמן להשתתף הערב (א') באירוע לציון 32 שנה להקמת ישיבת "שבי חברון", שייערך בבנייני האומה בירושלים. השתתפותו של האלוף מזרחי בתוכנית הערב, עוררה זעם בקרב ציבור המתיישבים, שבחר להפעיל לחץ על ראש הישיבה, הרב חננאל אתרוג, בדרישה כי יבטל את השתתפותו של האלוף.

ואולם, ראש הישיבה בחר שלא לקבל את דרישת הפעילים ועורר בכך זעם על החלטת הישיבה. בסוף השבוע האחרון נתלו ברחבי חברון מודעות שכותרתן "האלוף מזרחי מגרש יהודים", בהן נכתב כי "ודאי שיש לאלוף זכויות רבות אך לצערנו בתפקידו הנוכחי אחראי האלוף באופן ישיר גם למעשים חמורים. כיצד ניתן להתעלם ממעשי הרשע הללו?". על המודעות חתמו "המורחקים המינהליים".

(צילום: באדיבות הקול היהודי)



בישיבת "שבי חברון" מסרו בתגובה לדברים כי "הישיבה כואבת יחד עם המשפחות את הרחקת יקיריהן. ברור לנו שאין אף ממסד שחף מביקורת על אף שתהיה ביקורת בונה לא כוחות הביטחון וגם לא גופים אחרים. באופן טבעי הוזמן נציג הצבא לאירוע כחלק מהקשר החם ויחסי שיתוף פעולה מלאים בין צה"ל לישיבה בחברון".

עוד נמסר כי "תלמידי ובוגרי הישיבה משרתים ביחידות המובחרות בצבא ובתפקידי פיקוד וקצונה ואנו מרגישים חלק בלתי נפרד מהמערכת הצבאית וכך גם צה"ל מתייחס אלינו. האירוע של הישיבה אינו התעלמות מהבעיות הקיימות אלא הזדמנות להודות על הטוב שקיים".