הרב לבנון: אם צה"ל יחייב לשמוע שירת נשים – אמליץ לתלמידיי שלא להתגייס

הרב אליקים לבנון תקף בחריפות את החלטת צה"ל לפיה חיילים דתיים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים. "מדובר בהתנכלות ברורה לחיילים דתיים", הוא קובע

חדשות כיפה אורי פולק 17/11/11 18:02 כ בחשון התשעב

הרב לבנון: אם צה"ל יחייב לשמוע שירת נשים – אמליץ לתלמידיי שלא להתגייס
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון, הגיב היום (ה') להחלטת צה"ל לפיה חיילים דתיים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים, ולטענתו אם אכן זו תהיה ההנחיה הרי שהדין ההלכתי לתלמידיו הוא "יהרג ואל יעבור".

כפי שדווח בכיפה, הועדה המיוחדת שמינה הרמטכ"ל לבחינת סוגיית "השילוב הראוי", המליצה לרמטכ"ל כי כלל חיילי צה"ל ובהם חיילים דתיים, יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים שבהם יופיעו זמרות. עם זאת, הוועדה החליטה לאפשר שחרור של חיילים מאירועי הווי לא רשמיים ולהשאיר בידי המפקדים את ההחלטה לגבי אירועים הנמצאים ב"שטח האפור".

בראיון לרדיו "קול חי" אמר הרב לבנון כי "אם כופים על אדם לעבור על המצוות, אפילו על דבר קל כמו שרוך הנעל, הדין הוא יהרג ואל יעבור. הם (צה"ל - א.פ) מתקרבים למצב בו רבנים יאלצו להורות לחיילים - אתם חייבים לצאת מאירועים כאלה גם אם תעמוד כיתת יורים בחוץ, ויירו בכם למוות, אתם חייבים לעזוב את המקום כי זו שעת גזירה".

הרב לבנון הוסיף כי "ברגע שיש הוראה כפייתית כל המוסכמות נשברות והולכים על הרף הגבוה ביותר, שזה התנגדות עד כדי מסירות נפש". לטענתו, "אם הועדה תמליץ והרמטכ"ל יחליט שחייל דתי חייב להיות נוכח בעת שירת נשים, אני אומר בזהירות, כי יהיו הרבה פוסקים שחייל חייב למסור את נפשו על ולצאת מהאירוע הזה, מפני שהפכו אותו לאירוע כפייתי".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/1117201123460.mp3[/embed]

"אם החלטה כזו תתקבל אני מצפה שכל ראשי הרבנות הצבאית צריכים להתפטר, וישאירו לרמטכ"ל למנות איזה "רב מטעם" כמו שהיה ברוסיה, ימנו איזה קפיטן שיאשר את הפקודות האלה", הוסיף בציניות הרב לבנון. הוא אף טוען כי אם אכן תתקבל החלטה כזו, הרי שהוא ימליץ לתלמידיו "שלא להתגייס לצבא שכופה פקודות נגד היהדות. אני מאוד מקווה שיהיו שם כמה אנשים חכמים שיבלמו את הצעד הנורא הזה, אבל אם לא - לא תהיה לנו ברירה אני אמליץ לכל מי שישאל אותי לא להתגייס יותר לצה"ל".

"צה"ל שכופה על חיילים ללכת נגד מצפונם, דתם אמונתם, לא בשביל להסתער בקרב אלא כדי לשמוע זמרת, על זה עומד צה"ל? מדובר בהתנכלות ברורה לחיילים דתיים", סיכם הרב לבנון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן