צה"ל החליט: חיילים יחוייבו להשתתף בטקסים – למרות "שירת נשים"

כך קבעה הועדה המיוחדת שמינה הרמטכ"ל לבחינת סוגיית "השילוב הראוי". עם זאת, הועדה המליצה כי באירועים בלתי-רשמיים, יוכלו המפקדים בשטח לשחרר את החיילים הדתיים, או לחייבם בהשתתפות

חדשות כיפה אורי פולק 17/11/11 09:43 כ בחשון התשעב

צה"ל החליט: חיילים יחוייבו להשתתף בטקסים – למרות "שירת נשים"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הועדה המיוחדת שמינה הרמטכ"ל לבחינת סוגיית "השילוב הראוי", בדגש על שירת נשים של חיילות צה"ל ותגובתם של החיילים הדתיים אל המציאות הזו, ממליצה לרמטכ"ל כי כלל חיילי צה"ל ובהם חיילים דתיים, יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים שבהם יופיעו זמרות - כך מפרסם הבוקר (ה') העיתון "ידיעות אחרונות".

בראש הוועדה עמדה ראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, אשר המליצה עם זאת לאפשר שחרור של חיילים מאירועי הווי לא רשמיים ולהשאיר בידי המפקדים את ההחלטה באירועים הנמצאים ב"שטח האפור". לכיפה נודע כי הרבצ"ר, תא"ל הרב רפי פרץ, השתתף בדיוני הועדה והתנגד למרחב שיקול הדעת שניתן למפקדי צה"ל, זאת מחשש לפגיעה באורח חייהם של החיילים הדתיים.

עוד ממליצה הוועדה להדגיש כי חלה חובה על כלל החיילים להשתתף בטקסים רשמיים, הכוללים עצרות רשמיות וערבי זיכרון יחידתיים. באירועים לא מחייבים כמו נופש גדודי, יוכלו המפקדים בשטח לשחרר את החיילים הדתיים אשר אינם מעוניינים לקחת חלק באותן פעילויות. בכל מקרה, הכוח הפיקודי נותר בידי המפקדים - הם יוכלו להחליט מי נשאר ומי יוצא, והחיילים הדתיים לא יוכלו לקבל החלטה על דעת עצמם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "חובת השירות בצה"ל והמחויבות לשיוויון בנטל יוצרות, מטבע הדברים, דילמות הנוגעות לשירות המשותף. דילמות אלה מחייבות שיח פנימי ושיקול דעת של מפקדים, שבסיסן הקפדה על כבודם של כל חייל וחיילת. בימים אלה מתקיים תהליך רחב שנועד להסדיר סוגיות שונות הנוגעות לשירות המשותף".