צהר ימשיכו לחתן זוגות

ארגון רבני "צהר" הודיע על סוף המשבר עם משרד הדתות ועל חזרתו למיזם הנישואין. "הוסר האיום שריחף מעל אלפי הזוגות החילוניים שרצו להתחתן כהלכה דרכנו", מסרו בארגון

חדשות כיפה אורי פולק 10/11/11 13:47 יג בחשון התשעב

צהר ימשיכו לחתן זוגות
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

48 שעות לאחר שהודיעו על המשבר עם המשרד לשירותי דת, שהפסיק את מיזם הנישואין בחינם שהוביל בשנים האחרונות, הודיע היום (ה') ארגון רבני "צהר" על סיום המשבר עם משרד הדתות ועל חזרתו למיזם הנישואין בחינם.

הארגון הודה לעם בישראל על התמיכה הסוחפת, הגורפת והמרגשת, שהביאה להישג חסר תקדים, וזאת תוך 48 שעות בלבד, כלשונם.

"רק בזכותכם, עשרות אלפי התומכים בפייסבוק, מאות הכותבים בעיתונות ובאינטרנט, עשרות אנשי הציבור שנלחמו עבור 'צהר' מכל הקשת הפוליטית, וכלל גדולי התורה של הציונות הדתית שהעניקו למאבק של 'צהר' גיבוי מוחלט - הוסר האיום שריחף מעל אלפי הזוגות החילוניים שרצו להתחתן כהלכה דרך הרבנים המתנדבים של 'צהר'", נמסר בהודעת הארגון.

כפי שדווח בכיפה, ארגון רבני "צהר" החליט לפני יומיים להפסיק את מיזם הנישואין בחינם, שהפעיל מאז ראשית דרכו. ההחלטה התקבלה ככניעה ללחץ שהפעיל על הארגון השר לשירותי דת, יעקב מרגי, אשר לטענת "צהר" פעל בשנים האחרונות כדי להצר את צעדי הארגון, בדגש על מיזם זה של נישואין בחינם. חברי כנסת ואישי ציבור נרתמו למאבקו של ארגון הרבנים, כדי שמשרד הדתות ייעתר לדרישותיו ויאפשר לו להמשיך במיזם שהובל על ידיו.

בפגישה בין "צהר" למשרד הדתות שנערכה אתמול, הביע יו"ר ארגון הרבנים, הרב דוד סתיו, הסכמה עקרונית לתנאים שהציג שר הדתות כדרישה מ"צהר". בין היתר מדובר בבחינות מיוחדות שייערכו למאות הרבנים החברים כיום ב"צהר", זאת כדי לקבל הסמכה לעריכת חופות וקידושין, בהתאם לקריטריונים שמשרד הדתות קבע בשנים האחרונות. נכון להיום, רק כמה עשרות מבין 600 הרבנים המתנדבים ב"צהר", פטורים מאותן בחינות שדורש משרד הדתות.

מאידך, "צהר" תזכה לפתיחה מלאה של אזורי הרישום במועצות הדתיות, כך שזוגות יוכלו לפתוח תיקי נישואים גם מחוץ למקומות היישוב שלהם, כך שרבני "צהר" בערים השונות יוכלו לדאוג לזוגות הפונים אליהם - גם אם הם אינם תושבי אותו יישוב, לרבות רישום לנישואין והוצאת תעודת נישואין. יודגש כי פתיחת אזורי הרישום נדרש לאישור חקיקתי בכנסת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן