הרב רונצקי חתם על כרטיס "חוסן"

הרב הצבאי הראשי לשעבר חתם על הכרטיס ובכך קרא לממשלה שלא לשחרר מחבלים תמורתו, אם חלילה יפול בשבי. "שחרור מחבלים מסכן את ביטחון אזרחי המדינה", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 06/11/11 13:58 ט בחשון התשעב

הרב רונצקי חתם על כרטיס "חוסן"
יחצ, צילום: יחצ

הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב אביחי רונצקי, חתם היום (א') על כרטיס "חוסן" ובכך הצטרף למועדון החדש שיזמה תנועת "רעננים", הקורא לממשלה שלא לשחרר מחבלים תמורת החותמים על הכרטיס, גם אם חלילה יפלו בשבי.

כפי שדווח בכיפה, תנועת צעירי הציונות הדתית "רעננים" בשיתוף משפחת החייל שנחטף ונרצח, ירון חן ז"ל, יזמה החודש, בעקבות "עסקת שליט," את כרטיס "חוסן" אשר יחולק לחיילי צה"ל המבקשים להצהיר כי גם אם יפלו חלילה בשבי, הם מבקשים שלא ישחררו מחבלים תמורתם. במסגרת הכרטיס החדש יצהירו החיילים המעוניינים בכך כי הם מבקשים "שלא ישחררו תמורתי מחבלים אשר פגעו באזרחי ישראל". הצהרה זו, הנחתמת באמצעות עמדות שתפעיל התנועה בתחנות ההסעה המרכזיות לחיילי צה"ל ברחבי הארץ, כמו גם באמצעות רישום מקוון.

(צילום: יחצ)


עם החתימה על הכרטיס אמר הרב רונצקי כי מערכת היחסים בין האזרח למדינתו המדינה, קודמת לפרט. "שחרור מחבלים מסכן את ביטחונם של אזרחי המדינה. כוח ההרתעה של צה"ל נפגע מאוד מעסקאות כאלה. העמדה שאני מבטא שותפים לה רבים במערכת הצבאית ובחברה הישראלית אך לצערי הרב לא כולם מוכנים לומר זאת בתקשורת", אמר הרב רונצקי.

יו"ר "רעננים", רס"ן (במיל') יוני שטבון, אמר כי היוזמה מבקשת להיאבק בקמפיינים התקשורתיים המעודדים עסקאות של שחרור מחבלים, שלשיטתו מסמאות את עיני הציבור מלראות את המציאות נכוחה. "החתימות הרבות על כרטיס 'חוסן' מלמדות שהציבור ישראלי ולוחמי צה"ל מהווים עמוד שדרה איתן מול כל אתגר שנצטרך לעמוד מולו. קמפיינים מדומים המובלים על ידי גורמים שונים בשיח הציבורי משדרים פעם אחר פעם חולשה, כאשר המציאות בפועל שונה לחלוטין. כתנועת שטח צעירה בחרנו לקחת אחריות על 'שיכרון החושים' שמתקיים סביב שחרור מחבלים רוצחים, ולבטא הלכה למעשה את נקודת החוסן של חיילי המילואים והסדיר", מסר שטבון לכיפה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן