בגרעין התורני ביפו מנסים להרגיע את הרוחות

לאחר השחתת הקברים בבית העלמין המוסלמי ביפו, בגרעין התורני המקומי ממהרים להרגיע את הרוחות: "זו לא דרכה של היהדות, נמשיך לחיות בשכנות טובה ולא נרתע מפרובוקציות"

חדשות כיפה אורי פולק 09/10/11 09:25 יא בתשרי התשעב

בגרעין התורני ביפו מנסים להרגיע את הרוחות
Eyal72-cc-by, צילום: Eyal72-cc-by

יפו סוערת: במוצאי יום הכיפורים התגלו כתובות "תג מחיר", "מוות לערבים", "מוות לרוסים" וכן כתובת המזוהה עם אוהדי מכבי חיפה, לאחר שרוססו ככל הנראה במהלך יום הכיפורים בבית הקברות המוסלמי-נוצרי ביפו. המעשה, שעדיין נתון תחת חקירה משטרה, הביא אמש (שבת) מאות מתושבי העיר להפגנה נגד הפגיעה בבית הקברות.

מאוחר יותר הושלך בקבוק תבערה לעבר בית כנסת ביפו. כוחות כיבוי השתלטו על האש. באירוע לא היו נפגעים, ונזק קל נגרם למבנה.

הגרעין התורני הפועל בעיר טוען כי ייתכן ומדובר בפרובוקציה. "אנחנו מגנים באופן נחרץ ותקיף את הפגיעה בבית העלמין המוסלמי ביפו", אומרים היום בגרעין לכיפה, "אין זו דרכה של היהדות ויש לטפל באופן נחרץ במי שביצע מעשה נפשע זה".

עם זאת, בגרעין התורני מדגישים כי "לא יעלה על הדעת שגורמים פוליטיים ירקדו על הדם וינצל את האירוע כדי להסית נגד אזרחים שומרי חוק שאין להם כל קשר לעניין וכל מטרתם לפעול לחיזוק החברתי והערכי של העיר תוך יחסי שכנות וכבוד הדדי" - זאת בהתייחס להודעות שפרסמו מספר חברי כנסת וארגוני שמאל בעקבות האירוע.

"ישיבת ההסדר והגרעין התורני ימשיכו לחיות בשכנות טובה עם כלל התושבים הערבים והיהודים ביפו ולא ירתעו מפרובוקציות מגורמים קיצוניים, מכל הצדדים, המעוניינים ללבות אש ומחלוקת בעיר", נמסר מהגרעין.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן