ביידן מתקפל: ייפגש עם בכירים בקהילה היהודית בעניין פולארד

לאחר שצוטט כאומר כי פולארד ישוחרר "על גופתו", הסכים סגן נשיא ארה"ב להיוועד עם בכירים בקהילה היהודית – לדיון בנושא שחרורו של המרגל הישראלי

חדשות כיפה אורי פולק 06/10/11 12:40 ח בתשרי התשעב

ביידן מתקפל: ייפגש עם בכירים בקהילה היהודית בעניין פולארד

ג'ו ביידן, סגן נשיא ארצות הברית - מתקפל: לאחר שבשבוע שעבר צוטט ביידן כמי שאמר, בפגישה עם רבנים אמריקאיים, כי פולארד לא ישוחרר קודם זמנו, הסכים סגן הנשיא להיוועד עם בכירים בקהילה היהודית בארה"ב, כדי לקיים איתם "דיון פתוח" בעניינו של פולארד.

במסגרת סבב השיחות שמקיים ביידן עם בכירים בקהילה היהודית, כחלק ממסע הקמפיין של הנשיא ברק אובמה לנשיאות שנייה, נפגש ביידן עם רבנים בכירים במעונו הפרטי שבוושינגטון, לרגל חגי תשרי. בין המשתתפים נכחו גם ראש הליגה נגד השמצה, אברהם פוקסמן ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלקולם הונליין.

הונליין, ראש ועידת הנשיאים של הקהילות היהודיות באמריקה הצפונית, הביע דאגה עמוקה בפני ביידן בשל מצבו של יונתן פולארד, המרצה מאסר עולם בצפון קרולינה בגין ריגול לטובת ישראל.

בתום הפגישה אמר הונליין לעיתון "ניו יורק ג'ואיש וויק" כי "אמרתי לביידן שעלינו לדון בנושא, והוא הסכים שניפגש". הוא ציין כי עדיין מוקדם מדי לחזות אם ביידן ישנה את דעתו, אך ציין כי "לדעתי סגן הנשיא פתוח מאוד לרעיון ומבין עד כמה זה חשוב". מועד הפגישה והרכב משתתפיה - טרם הובהר.