מועצת בנימין נגד מועצת יש"ע: אל תחגגו עם צה"ל

בשל פינוי מגרון קוראים חברי מועצת בנימין לראשי מועצת יש"ע: הימנעו מטקסים חגיגיים בהם ישתתפו נציגי צה"ל ומערכת הביטחון

חדשות כיפה אורי פולק 27/09/11 16:16 כח באלול התשעא

מועצת בנימין נגד מועצת יש"ע: אל תחגגו עם צה"ל
Michele Benericetti-cc-by, צילום: Michele Benericetti-cc-by

חברי המועצה האזורית מטה בנימין, המהווים נציגים במליאת מועצת יש"ע של כלל היישובים, חתמו היום (ג') על מכתב לראשי מועצת יש"ע, זאת בקריאה כי יימנעו מכל מפגשים משוטפים עם צה"ל ומערכת הביטחון - זאת בעקבות פינוי מגרון.

"בהרס שלושת הבתים במגרון נחצו קוים אדומים במערכת היחסים שבין הצבא ומערכות הביטחון והממשל, ובין המועצה האזורית מטה בנימין ותושביה: מניעת הגעת הסיוע הרפואי והנפשי למשפחות תוך חסימת אמבולנסים ואנשי מקצוע, הסתרת המבצע מראש המועצה תוך רמייה, הוצאת ילדים ממיטותיהם באישון לילה למול שוטרים לבושים בשחור - אלו קווים אדומים שנחצו באירוע זה ועל כן אסור לנו לעבור עליו לסדר היום", כתבו חברי מועצת בנימין למועצת יש"ע.

לדבריהם, "המאבק על מגרון אינו מאבק של המועצה האזורית מטה בנימין לבדה. כשלון המאבק על מיגרון עלול להביא לגל של פינויים והרס בכל רחבי יהודה ושומרון". עוד הוסיפו חברי המליאה כי הם "נדהמנו לשמוע שראשי מועצות וראשי ההתיישבות במועצת יש"ע, ממשיכים בפגישות עם בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון כאילו דבר לא קרה, ולא רק בנושאים דחופים שעל סדר היום, אלא גם בחגיגות כמו הרמות הכוסית לקראת ראש השנה".

חברי מועצת בנימין קוראים למועצת יש"ע "לדרוש מהממשלה לפתור את בעיית מגרון ע"י פתרון חוקי, שיכשיר את הישוב שעלה על ידי רשויות השלטון לאור היום ולא במחשכים". עוד הם דרשו מראשי המועצה להעדר במחאה מאירועים חגיגיים הצפויים עם אנשי הביטחון, דוגמת הרמת כוסית בערב ראש השנה או אירועים חגיגיים נוספים הצפויים בעת הקרובה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן