הרב מצגר פוסק: יש להימנע משירת נשים בצה"ל

הרב הראשי לישראל מפרסם פסק הלכה דרמטי המציע לשלול לחלוטין כל אירוע של שירת נשים בצה"ל. "באירועים בהם רבים מהחיילים הם שומרי תורה ומצוות, ישירו רק אנשים", קבע

חדשות כיפה אורי פולק 26/09/11 13:34 כז באלול התשעא

הרב מצגר פוסק: יש להימנע משירת נשים בצה"ל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

"יש לכבד את זכותם של החיילים הדתיים להימנע משמיעת קול שירת אשה, הן אם היא שרה ביחידות, והן אם שרות עמה עוד מספר נשים יחד או אף איש ואשה יחד. ודאי שאין זה צודק או ראוי לשלול מהם את מעמדם וזכויותיהם כתוצאה מהקפדתם על קיום התורה והלכותיה" - כך פוסק היום (ב') הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, בפסיקה הלכתית שנמסרה לכלל רבני ישראל בעקבות סערת שירת הנשים בצה"ל.

בפסיקתו ההלכתית מתייחס הרב מצגר לסוגיית הדחתם של הצוערים הדתיים מבה"ד 1, בשל אי הסכמתם להשתתף בטקס שכולל שירת נשים. על פי הצעתו ההלכתית של הרב מצגר, "על מנת למנוע חיכוכים בעתיד, הצעתי היא לדאוג לכך שבאירועים כגון אלו בהם רבים מהחיילים הם שומרי תורה ומצוות, ישירו רק אנשים. לחילופין, אם לא ניתן לקבוע זאת באופן גורף, לפחות שידאגו לכך במקומות שבהם חלק גדול מהחיילים הם שומרי מצוות המקפידים להימנע משמיעת קול אשה".

הרב מצגר הוסיף והציע כי "במקום שבהם הם (החיילים הדתיים - א"פ) מיעוט, והמפקד מחליט להזמין זמרת או להקה ובה מופיעות נשים כדי להופיע בפני החיילים. ידאג המפקד מראש ליידע את החיילים הדתיים על כך, יוועץ עם רב היחידה ויתיר להם לאחר לאירוע, או לצאת מוקדם יותר, באופן שלא יפגע במהלך האירוע כגון: שיתארגנו מראש לשבת במקום אחורי סמוך לדלת היציאה, ולא יצאו בקבוצות באופן הפגנתי אלא אחד אחד, על מנת שלא לפגוע באנשי הלהקה ולא לעורר ויכוחים מיותרים".

בפסיקתו קבע הרב מצגר כי ראוי לקיים קשר עם הרב הראשי לצה"ל על מנת למצוא דרך מסודרת לכך שאיש מהצדדים לא יפגע וכל אחד יכבד את רגשות רעהו.

אמש התייחס הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, לסוגיית הדחתם של הצוערים הדתיים ואמר כי הוא עמד מאחוריהם ותמך בעמדתם. "עמדתי לצידם של החיילים, לא במקרה חלק מהם לא הודחו מקורס הקצינים", אמר הרבצ"ר, "בעזרת השם ניתן לשלב שני ערכים, גם אחדות מלאה בתוך הצבא וגם שמירה מוחלטת על ההלכה. יש אנשים שאומרים שראוי שהצוערים הללו לא יהיו קצינים - זו לא הדרך מבחינתי. אפשר ללכת ביחד בשביל הזהב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן