בעכו מיהרו לכבד את השייח´ והזניחו את הרב

בטקס עירוני בחרו המארגנים לכבד את השייח´ לנאום ראשון. רב העיר, הרב יוסף ישר, בחר לנטוש את הטקס. "זו עיר יהודית, לכן צריך לתת קודם כל כבוד לאיש הדת היהודי", הסביר

חדשות כיפה אורי פולק 22/09/11 15:40 כג באלול התשעא

בעכו מיהרו לכבד את השייח´ והזניחו את הרב
עריית עכו, צילום: עריית עכו

רב העיר עכו נטש טקס שהתקיים השבוע בעיר, במחאה על כך שאיש דת מוסלמי הוזמן לדבר לפניו. הרב יוסף ישר הוזמן לחנוכת אכסניית הנוער בכניסה לעיר העתיקה, אך נטש את האירוע לאחר שאימאם המסגד במקום, השייח' סמיר עאסי, הוזמן לנאום לפניו.

השר ישר הסביר לעיתון המקומי "ידיעות הצפון" כי הסיבה לכך שעזב את הטקס היא ש"עכו היא עיר יהודית. מזמנים אותי כאיש דת יהודי, אז דבר ראשון, צריך לתת כבוד לאיש הדת היהודי ואחר כך לאיש הדת המוסלמי".

"הזמינו את רב העיר לשאת דברים בטקס מתוך הנחה שהולכים לחנוך אכסניית נוער שתשרת יהודים וערבים, ומאד שמחתי על כך. דו קיום זה דבר דו סטרי, לא חד סטרי", הסביר הרב ישר. לדבריו, הסיבה לכך שעזב את הטקס איננה כיוון שנעלב באופן אישי, כי אם העלבון שחש ממארגני הטקס כלפי התפקיד שהוא נושא. "דבר ראשון צריך לתת כבוד לאיש הדת היהודי ואחר כך לאיש הדת המוסלמי, שאני מאוד מכבד ומאוד מוקיר. יש פרוטוקול, שצריך לדעת לכבד. הלכתי, מכיוון שלא נתנו כבוד למה שאני צריך לייצג. חלילה לא נגד השייח', אלא נגד המארגנים".

מנכ"ל אגודת אכסניות הנוער, אורי דגול, התייחס לפרישתו של הרב ישר מהטקס והסביר כי "שבועות טרם קיום הטקס פנינו בבקשה לרב ישר לשאת דברים, מתוך הערכה וכבוד רב לאישיותו ומעמדו. ההחלטה לשבץ את כבוד הרב בסוף שדרת המברכים נבעה מהערכתנו שאם תתעורר בעיה כלשהי, יידע הרב להתייחס בהתאם, בבחינת 'ודע אשר תשיב', ויעמיד דברים על דיוקם ותיקונם".

דגול הסביר כי הכוונה בשיבוץ הרב כדובר האחרון הייתה לשם "האדרת כבודו". "מן המקובל הוא שהדובר האחרון מבין המארחים הוא החשוב והמשמעותי. צר לי אם פגענו חלילה בכבודו בתום לב ושלא מדעת, וערב ימי הסליחות אנו מיצרים על כך מאוד", הסביר דוגל.