הרבנים הראשיים קוראים להנגיש בתי הכנסת לבעלי מוגבלויות

לקראת הימים הנוראים פנו הרבנים הראשיים לישראל אל כלל גבאי בתי הכנסת בישראל, בבקשה כי יוסדרו לאלתר כניסות נגישות לבתי הכנסת ומקומות ישיבה מיוחדים לקשישים ומוגבלים

חדשות כיפה אורי פולק 20/09/11 19:13 כא באלול התשעא

הרבנים הראשיים קוראים להנגיש בתי הכנסת לבעלי מוגבלויות
Ed Yourdon-cc-by-sa, צילום: Ed Yourdon-cc-by-sa

הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, קוראים היום (ג') לכלל גבאי בתי הכנסת בישראל, לפעול למען הנגשת בתי הכנסת לציבור הקשישים ומוגבלי התנועה, זאת כדי לאפשר להם להגיע ולהתפלל בתפילות הימים הנוראים וחגי תשרי.

בפנייה שהעבירו הרבנים הראשיים אל איחוד בתי הכנסת בישראל, קראו הרבנים להנגיש לאלתר כניסות נגישות לבתי הכנסת, כמו גם הקצאת מקומות ישיבה מיוחדים עבור הנזקקים לעגלות נכים.

"בקשתי מכם כי תתנו דעתכם ותשומת לבכם ליהודים יקרים אלו, לקדם אותם בשמחה ובמאור פנים ולסייע בידם להיכנס אל תוך בית הכנסת בדרכי גישה נוחים, כדי שהביקור יהא להם לחוויה רוחנית ונפשית מרוממת שתטביע רצון ושאיפה להוסיף ולפקוד את בית הכנסת גם במועדים וברגלים אחרים ולהתענג על טוב ה'", כתב הרב מצגר בפנייתו לגבאים.

באיחוד בתי הכנסת ציינו כי במקביל לפניית הרבנים הראשיים, תוקם בקרוב ועדה ציבורית בשיתוף איחוד בתי הכנסת והקהילות, אשר תבחר 5 בתי כנסת שהצטיינו השנה בהסדרי הנגישות לנכים ולבעלי מוגבלויות ותעניק להם תעודות הוקרה בטקס מיוחד - זאת כדי להטמיע את התהליך בבתי כנסת רבים ככל האפשר.


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן