מנכ"ל "נט-צח": "תוך שלוש שנים נוביל את עולם האינטרנט המסונן בישראל"

זליג רוזנטל, מנכ"ל חברת האינטרנט האמריקאית LIVIGENT המובילה בישראל את שירות הסינון החדש "נט-צח", לא מתרגש מהמתחרים: "אנחנו הרבה יותר טובים"

חדשות כיפה אורי פולק 11/09/11 15:45 יב באלול התשעא

מנכ"ל "נט-צח": "תוך שלוש שנים נוביל את עולם האינטרנט המסונן בישראל"

"אני משוכנע בכך שבעוד שלוש שנים נוביל את עולם האינטרנט המסונן בישראל. יש לנו מספיק כסף ומספיק סבלנות עד אז" - כך אומר היום (א') לכיפה מנכ"ל חברת האינטרנט LIVIGENT, זליג רוזנטל, מייסד שירות האינטרנט המסונן "נט-צח" אשר החל באחרונה את שירותיו בישראל.

השירות החל בישראל לפני כשלושה חודשים בשלב ניסויי ובאחרונה הוא החל לספק שירותים קבועים ללקוחותיו. מאחורי הספק החדש עומדת חברת LIVIGENT האמריקאית, אותה ייסד רוזנטל ובה הוא משמש כמנכ"ל משותף. "נט-צח" פועלים ממשרדים הממוקמים בגבעת שמואל ושרתי האינטרנט שלהם מבוססים על שירותי חברת "אינטרנט זהב".

מדובר בשירות מתחרה לספק האינטרנט המסונן "אינטרנט רימון", המציע גם הוא מסלולי סינון ברמות שונות. באפשרות לקוחות החברה החדשה לבחור האם ברצונם לגלוש רק לאתרים תורניים ולאתרי יהדות, או גם לאתרים כלליים תוך סינון פרסומות או תמונות ותכנים פוגעניים. באפשרות הלקוח לבחור יכולת סינון ספציפית גם לרשתות החברתיות ובראשן, כמובן, "פייסבוק".

בשיחה עם כיפה מציין רוזנטל כי השירות המוענק על ידי "נט צח" הינו סינון בשיטה ייחודית ובלעדית, אותה פיתחה החברה בעצמה ואותו היא כבר משווקת באירופה ובארה"ב. "הסינון שלנו הוא סינון כפול, גם באמצעות סינון המתבצע על שרתי החברה וגם באמצעות תוכנה המותקנת על מחשבי המשתמשים, למקרה שהם גולשים מספק אחר, נניח ברשת אלחוטית בבית קפה. מדובר בפטנט של סינון משולב, המבוסס על "בינה מלאכותית" שפיתחנו בעצמנו", מסביר רוזנטל.

"אנשים יודעים לזהות מוצר איכותי"

לדבריו, שירות "נט צח" הינו שירות הסינון הטוב בעולם, לטענתו, טוב יותר מזה שמציעה החברה המתחרה. הוא מסביר כי "השירות שלנו, להבדיל מ"אינטרנט רימון", כלל לא מבוסס על בינה אנושית אלא על אלגוריתם מיוחד שפותח על ידינו. התוכנות מסננות את הטקסטים הבעייתיים בזמן אמת ואפילו את התמונות. אנחנו יודעים לזהות אם מדובר בתמונה חושפנית, באופן אוטומטי, ולצנזר אותה בהתאם למסלולי הסינון. גם זו טכנולוגיה בלעדית, לצד פיתוח יכולות לסינון וידאו, אותם נשיק כבר במהלך החודשים הקרובים". רוזנטל בטוח כי שירות אוטומטי עדיף על שירות אנושי, בכך שהוא מסוגל להיות מדויק יותר ואיכותי יותר. "אם אתה רוצה להשתלט על כל רשת האינטרנט, אתה לא יכול לעשות את זה מחדר אחד עם כמה מחשבים ומסכים. אתה צריך אלגוריתם, אתה צריך טכנולוגיה - וזה מה שיש לנו להציע", הוא אומר.

"ברור לי שנכון להיום אנחנו מציעים את שירות הסינון הטוב בישראל, הרבה יותר מקיף ואיכותי מכל חברה אחרת". יש לנו 97% הצלחה, שירות טוב יותר ושרתים איכותיים יותר. אנחנו מביאים לישראל סטנדרט אמריקאי, באיכות הגבוהה ביותר", מציין רוזנטל.

עסקים לא חינוך

רוזנטל לא מתרגש מצפיפותו של שוק האינטרנט המסונן בישראל והוא בטוח ביכולתה של החברה לכבוש נתח משמעותי מהשוק הדתי והחרדי. "בתוך שלוש שנים אני מאמין שאנחנו נוביל את האינטרנט המסונן בישראל, מפני שאנשים יודעים לזהות ולהעריך מוצר איכותי ומפני שהם רוצים שירות טוב יותר עבור האינטרנט הביתי שלהם", הוא טוען. "יש לנו סבלנות, יש לנו מספיק כסף כדי להחזיק בישראל מספיק זמן עד שנכבוש את היעד הזה. אנחנו לא מתפרנסים רק מ"נט-צח"", קובע רוזנטל.

מבחינתו של מנכ"ל LIVIGENT, זה הכל עסקים. "לא באתי לכאן בשביל רוחניות או בשביל שליחות חינוכית, אלא בשביל לעסוק עסקים ולעשות אותם בצורה המקצועית והטובה ביותר", הוא מודה, "צריך להבין שאינטרנט הוא חלק מהעולם הזה. אנשים מבזבזים בו זמן ואנרגיות וכל מה שאני מבקש זה לתת להם מוצר כשר ו"נקי". לא באתי למכור להם את העולם הבא, אותו הם יצטרכו להרוויח באמצעים אחרים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן