הביני"שים הגיעו – והלוחמות נדרשו לעזוב

לוחמות בחיל התותחנים נדרשו לשיבוץ מחדש בצה"ל בעקבות הצבתם של לוחמים מבני ישיבות ההסדר, בפלוגה בה שירתו. הלוחמות טוענים כי מדובר באפליה: "מסלקים אותנו מהבית בגלל שאנחנו נשים?"

חדשות כיפה אורי פולק 29/08/11 14:55 כט באב התשעא

הביני"שים הגיעו – והלוחמות נדרשו לעזוב
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

לוחמות בגדוד 55 של חיל התותחנים התבקשו לעזוב את תפקידן בעקבות הגעתם של לוחמים מבני ישיבות ההסדר אל הפלוגה - כך חשף היום (ב') העיתון "מעריב".

על פי הדיווח, ארבע הלוחמות, שחתמו בחודשים האחרונים על הארכת שירותן בשנה נוספת, נקראו לשיחה עם מפקד הפלוגה שהודיע להן כי בעקבות הגעתם של החיילים הדתיים הן נדרשות לשיבוץ מחדש בצה"ל.

הלוחמות הופתעו מגישת המפקד וטענו כי מדובר באפליה בוטה. במכתב שכתבו למפקד הגדוד כתבו הלוחמות כי "מסלקים אותנו מהבית שלנו לא בגלל שאנחנו לא טובות אלא בגלל שאנחנו נשים? איפה כבוד האדם שאתם חינכתם אותנו עליו? אנחנו מכבדות את רגשות הדתיים אבל מבקשות שיכבדו גם אותנו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר בארבע לוחמות שנשקלת האפשרות לשבצן מחדש בתפקיד לחימה בשל כניסת לוחמים ממסלול ההכשרה לסוללה וביניהם, בני ישיבות. נדגיש כי טרם התקבלו החלטות בנושא ובכל מקרה לא ייפגע מעמדן ותפקידן כלוחמות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן