הרב אריאל: "נישואי הומואים ולסביות אינם תקפים הלכתית"

הרב יעקב אריאל מכחיש כי תמך ביוזמת "כמוך" לשידוכים בין הומואים ללסביות דתיים. לטענתו, קידושים כאלו אינם חלים הלכתית וכי הפתרון למצוקת ההומואים הינו טיפול פסיכולוגי בלבד

חדשות כיפה אורי פולק 29/08/11 11:46 כט באב התשעא

הרב אריאל: "נישואי הומואים ולסביות אינם תקפים הלכתית"
יחצ, צילום: יחצ

"הרעיון של נישואי הומואים ולסביות דתיים מותנה בדברים שאינם בני קיום. אין לנישואין כאלו שום תוקף הלכתי" - כך קובע הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, בתשובה הלכתית שהגיעה לידי כיפה ובהתייחס ליוזמת ארגון "כמוך" להקמת משרד שידוכים בין הומואים ללסביות דתיים, כדי שאלו יוכלו להקים משפחה חרף נטייתם המינית.

כפי שדווח בכיפה, במסגרת פעילות יוזמת השידוכים "אנחנו", מבית קבוצת ההומואים האורתודוקסית "כמוך", משדך המשרד באופן "גלוי" בין הומואים ללסביות דתיים, המבקשים להקים בית בישראל אך להמשיך ולהישאר "בארון". מאחורי היוזמה המהפכנית עומד הרב ארלה הראל, לשעבר ראש ישיבת ההסדר בשילה וכיום מעביר שיעורים בישיבת אלון מורה, שהשיג לרעיון תמיכה נרחבת ממספר רבנים בכירים בציונות הדתית.

חרף טענת "כמוך", לפיה כי הרב אריאל תמך ביוזמת הארגון, מכחיש הרב אריאל כי אי פעם תמך ברעיון שכזה. "איני יודע מיהו הגוף הקרוי "כמוך". לא היה לי מעולם שום קשר עם גוף בשם זה", כותב הרב אריאל בתשובתו ומציין כי הארגון מתבסס, ככל הנראה, "בשיחה תורנית שהייתה לי עם תלמיד חכם אחד, שהעלה רעיון תיאורטי שניתן אולי לשדך בין איש ואישה הסובלים שניהם מנטיות הפוכות שיינשאו ע"מ להביא לעולם בדרך מלאכותית צאצא ושניהם יגדלוהו כהורים לכל דבר".

הרב אריאל מבסס את תשובתו על פסיקתו של הרמ"א ועל שיטת הרמב"ם, בכך שקידושים שאינם קיימים "כדי ביאה" - אינם תופסים מבחינה הלכתית.

בתשובתו קובע הרב אריאל כי הפתרון האידיאלי מבחינתו להומואים וללסביות דתיים, היה ונותר טיפול פסיכולוגי משמעותי כדי לשנות את נטייתם המינית, בדומה לפעילות ארגון "עצת נפש" המסייע בטיפולים פסיכולוגיים ובטיפולי "המרה" לאותם פונים המבקשים זאת. הרב אריאל עצמו הסביר בתשובתו כי אך לאחרונה מימן בעצמו טיפול פסיכולוגי לצעיר הומוסקסואל שפנה אליו בבקשה לעזרה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן