הח"כים הדתיים מתאחדים סביב מועד פטירתו של הרב קוק

חברי הכנסת הדתיים טוענים כי הציונות הדתית מתעלמת ממועד פטירתו של אחד ממנהיגיה המרכזיים. באיחוד נדיר הם קוראים לעלייה המונית לקברו, בג' באלול הקרוב

חדשות כיפה אורי פולק 08/08/11 14:40 ח באב התשעא

הח"כים הדתיים מתאחדים סביב מועד פטירתו של הרב קוק

חברי הכנסת הדתיים מתאחדים סביב מועד פטירתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, החל מדי שנה בג' באלול. על פי מכתב שמפרסמים היום (ב') חברי הכנסת יעקב כץ, אורי אריאל, אריה אלדד, מיכאל בן ארי, אורי אורבך, זבולון אורלב והשר דניאל הרשקוביץ, הציונות הדתית מתעלמת ממועד פטירתו של הרב קוק במהלך השנים האחרונות, זאת על אף העובדה כי מדובר באחד ממנהיגיה המרכזיים.

"הגותו של הרב קוק תופסת את כותל המזרח של כל בית מדרש וכל בית ציוני דתי, אך למרבה הצער, יום פטירתו לא תפס את מקומו הראוי לו", כותבים חברי הכנסת, המציינים כי "רק אלפים בודדים פוקדים את ציונו הקדוש בחלקת הנביאים בהר הזיתים".

"האבסורד הוא שעשרות אלפים מבני הציונות הדתית נוסעים לאוקראינה להשתטח על קברי צדיקים, אך את קברי צדיקנו בהר הזיתים, הם כמעט ולא פוקדים", קובלים חברי הכנסת. לטענתם, "דווקא על רקע תופעות הפילוג בציונות הדתית, ראינו לנכון לבוא ולבטא את המאחד בין כולנו".

חברי הכנסת יוזמים, אפוא, עלייה המונית של בני הציונות הדתית לקברו של הרב קוק, שלטובתה יועמדו הסעות מסובסדות ודרכי גישה שיתואמו עם כוחות הביטחון. מכתבם של חברי הכנסת הועבר לכלל ראשי הישיבות התיכוניות והגבוהות בישראל, בבקשה כי ירתמו ויגיעו עם תלמידיהם לאירוע.


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן