הרב אריאל על מחאת הדיור: "אם נשתוק, נאבד דור שלם"

במהלך כנס רבני צהר התיחס רב העיר רמת גן למצוקת הדיור: "גם בדור הקודם הצעירים הלכו לכיוון החברתי והמבוגרים לא הבינו אותם. התוצאה הייתה איבוד הנוער"

חדשות כיפה אריאל הורוביץ 03/08/11 21:08 ג באב התשעא

הרב אריאל על מחאת הדיור: "אם נשתוק, נאבד דור שלם"
אבי פרידמן, יחצ, צילום: אבי פרידמן, יחצ

"אם הציבור הדתי ימשיך בשתיקתו ולא ינקוט עמדה בנושאים החברתיים, אני חושש שנאבד דור שלם", כך אמר היום (ד') הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן ונשיא ארגון רבני צהר, בהתייחס למחאת הדיור. הרב אריאל שב על קריאתו, שפורסמה לראשונה בכיפה, להצטרף באופן פעיל למחאת הדיור, ואמר כי "הדגל החברתי הוא שלנו, זה הנושא המרכזי שהעסיק את נביאי ישראל. איפה הציבור הדתי?", שאל.

הדברים נאמרו בכנס הקיץ השנתי של רבני צהר, שהתקיים בירושלים, ועסק בשאלת בניית הורות משמעותית נוכח אתגרי החברה. בהתייחס לפן החינוכי, אמר הרב אריאל כי "גם בדור הקודם הצעירים הלכו לכיוון החברתי והמבוגרים לא הבינו אותם, והתוצאה הייתה איבוד הנוער. הדבר הזה עלול לחזור על עצמו גם היום. הדור הצעיר מחפש כיצד לבטא את הרגישות המוסרית שלו, ואם נבחר שלא לנקוט עמדה בנושאים החברתיים - לא עם אלו שבאים בשם הפוליטיקה ומחפשים לתפוס טרמפ, אלא עם אנשים אמינים - אנו עלולים לאבד דור שלם. גם לנו יש מה לומר בנושא מחירי הדירות, ועלינו להצטרף למאבק".

(צילום: סרט למזכרת, יחצ)


הרב אריאל הוסיף כי הירתמותה של הציונות הדתית למחאת הדיור חשובה גם כהצבת אלטרנטיבה לנוער הדתי בחופש הגדול. "הנוער שלנו מחפש את הנושאים החברתיים, ולנו יש מה לומר בנושא. אם יש בעיה חברתית אמיתית שהנוער מזדהה איתה, הוא יעזוב את הפייסבוק והטלוויזיה ויצא להילחם למענה, ללכת לאוהלים ולהקים שם קייטנה".

עם זאת, הדגיש הרב אריאל כי "יש הפגנות שהציבור הדתי לא יכול להשתתף בהן. אנחנו לא יכולים להשתתף בהפגנה שכרוך בה חילול שבת, וגם שינה בשדרות רוטשילד בלילות איננה מתאימה לדתיים. אך למה הציבור הדתי לא ישן בשדרות אחרות?", סיכם.