מועצת יש"ע מוכיחה: כמה באמת עולות ההתנחלויות?

דו"ח מיוחד שפרסמה מחלקת המחקר של מועצת יש"ע, מבקר ושולל את הדו"ח הכספי שפרסמה "שלום עכשיו", הקובע כי למעלה מ-2 מיליארד שקלים הועברו להתנחלויות. "זו מניפולציה", טוענים ביש"ע

חדשות כיפה אורי פולק 03/08/11 13:50 ג באב התשעא

מועצת יש"ע מוכיחה: כמה באמת עולות ההתנחלויות?
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

מחלקת המחקר של מועצת יש"ע מפרסמת היום (ד') נתונים הנוגעים לתקציב המדינה המחולק להתיישבות ביהודה ושומרון, זאת כדי לסתור את טענותיה של תנועת "שלום עכשיו", המובילה באחרונה קמפיין חדש הטוען כי המדינה מממנת את ההתנחלויות בהיקפים העולים על למעלה מ-2 מיליארד שקלים.

מבדיקה שערכה מחלקת המחקר של מועצת יש"ע, שבחנה את הדו"ח שהציגה "שלום עכשיו", עולה כי הסכומים המוקצבים להתיישבות קטנים בהרבה מאלו המוצגים על ידי "שלום עכשיו". במועצה טוענים כי "בחינה ביקורתית של הדו"ח מגלה כי למעשה מדובר במניפולציה גסה, אשר נועדה להכפיש מאות אלפי ישראלים תושבי האזור, ובכך לשרת את השאיפות הפוליטיות של הארגון".

בדו"ח של מועצת יש"ע נטען למשל כי חלק מהסכומים המפורטים בדו"ח של "שלום עכשיו", נוגעים בכלל לתקציב המיועד לסיוע עבור ערביי יהודה ושומרון ולתיאום ענייניהם מול הרשות הפלסטינית (238 מיליון שקלים). בסעיף אחר טוענים במועצה כי הסכום שהועבר למען בנייתה של גדר ההפרדה איננו קשור אף הוא להתיישבות, אלא אדרבה, "הגדר בד"כ פוגעת בתוכניות מתאר של הישובים ובעתודות הבניה שלהם. עלויות כפולות נוצרו בגין עתירות של ארגוני שמאל לבג"צ והצורך בהעתקות הגדר על פי דרישת ערביי האזור".

במועצת יש"ע תקפו את "שלום עכשיו" אשר קבעו כי מימון תוכנית ההתנתקות נחשב אף הוא להוצאה מדינית מיותרת הקשורה במתנחלים. "אין זה מן ההיגיון להפיל את עלויות ההתנתקות על תושבי יהודה ושומרון", טענו במועצה, "זה כמו להאשים את היהודים בכך שיש אנטישמיות".

במקרים אחרים טוענים במועצה כי כספים הנוגעים לפיתוח בנייה ונדל"ן בשכונות "הר חומה" או במעלה אדומים, אינם הוצאות למדינה - אלא הכנסות גדולות שיגיעו מאוחר יותר ממי שיתגוררו שם. "מדובר במכרזים של משרד השיכון הכסף חוזר לקופת המדינה בתוספת רווח בזמן השיווק. זו לא הוצאה אלא הכנסה", מובהר בדו"ח.

"מניתוח זה עולה כי בארגון "שלום עכשיו" מבקשים להפריז בעלויות ההתנחלויות בכל מחיר", מבהירים במועצת יש"ע וטוענים כי ,ארגון זה משתמש בתחשיביו בהגדרה רחבה ביותר של המושג התנחלויות, העוברת הרבה מעבר לקונסנזוס. מכיוון שבשיח הציבורי מקובלת הגדרה שונה לחלוטין של 'התנחלות', נוצר מצג שווא לפיו יישובי יו"ש נהנים מתקציבי עתק שלא כדין. בעוד שלמעשה, חלק ניכר מהסכום מושקע בירושלים רבתי, אשר מעמדה מצוי בליבו של הקונסנזוס הלאומי".

במחלקת המחקר ציינו בנוסף כי מהדו"ח הכספי עולה כי "מרבית הכספים המושקעים ביהודה ושומרון נועדו לספק את צרכי החיים הנורמאליים של תושבי האזור, הזכאים לכך ככל אזרח אחר. תושבי יו"ש נמצאים בראש רשימת התורמים למדינה בביטחון, ביזמות, במדע ובתחומים רבים אחרים. הצגת זכויותיהם האזרחיות כפריבילגיה או כהשתלטות על תקציבים הנה מניפולציה גסה, המזכירה כתיבה עיתונאית מתקופות חשוכות".


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן