בחשד לפעילות תג מחיר: מתיישבים הורחקו מיצהר

בהתיישבות זועמים: מאז תקופת ההתנתקות לא נעשה שימוש בצווי הרחקה, ומדוע להרחיק במקום לחקור? ח"כ אריאל: מהלך פחדני של הפרקליטות

חדשות כיפה אורי פולק 02/08/11 08:36 ב באב התשעא

בחשד לפעילות תג מחיר: מתיישבים הורחקו מיצהר
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

12 מתיישבים הורחקו החל מהבוקר (ג') מהיישוב יצהר בהוראת מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי, זאת על רקע מודיעיני הקושר אותם לביצוע פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים. צווי ההרחקה המנהליים נחתמו הלילה וחולקו למתיישבים, שהורחקו מיצהר לתקופות של בין שלושה ל-12 חודשים. שלושה מהמתיישבים אף הורחקו מכלל אזור יהודה ושומרון.

במערכת הביטחון מסבירים כי המתיישבים הורחקו על רקע מידע שהגיע לשירות הביטחון הכללי, הקושר אותם ל"הובלה, הכוונה וביצוע של פעילות אלימה וחשאית נרחבת ביהודה ושומרון נגד פלסטינים". במסגרת זו נחשדים חלק מהמתיישבים בעיקר באירועים של הצתת מסגדים, כלי רכב פלסטינים ו"פגיעה בסדר הציבורי ובביטחון האזור".

יצוין כי במערכת הביטחון לא עשו שימוש בחלוקת צווי הרחקה מנהליים מאז תקופת ההתנתקות, אז הורחקו 24 מתיישבים ממוקמות שונים. בהתיישבות זועמים על כך שמדובר בעליית מדרגה ביחס אל המתיישבים, כל זאת על רקע אירועי ספטמבר ובראשם החשש במערכת הביטחון כי אם תוכרז מדינה פלסטינית חד צדדית, יפעלו פעילי ימין כדי לעורר גל של פעולות מחאה אלימות ביהודה ושומרון.

ח"כ אורי אריאל אמר הבוקר לכיפה כי "גירוש איננו הליך מוכר בדין הפלילי בישראל, והוא מהלך פחדני של הפרקליטות. אני קורא לפרקליטות לחקור חשודים, וככל שיתבססו חשדות - להגיש כתבי אישום בהליך המקובל, זאת במקום לגרש אנשים מביתם ללא משפט".

גם ח"כ מיכאל בן ארי גינה את ההחלטה, באומרו כי "צווי ההגבלה שחולקו לקראת ספטמבר לפני כוונת הערבים להתפרע, היא מגוכחת. מישהו כאן התבלבל ובמקום לטפל באויבים הוא נטפל ליהודים טובים ומשתמש בצווים אנטי-דמוקרטיים ללא משפט. זו שערוריה. נתניהו עוסק בהצלת עורו הפוליטי בשיטת הכה במתנחלים והצל את עצמך".