מפקד פיקוד המרכז נפגש עם הרב ברלנד

במסגרת הפגישה ביקש האלוף אבי מזרחי מראש קהילת חסידי ברסלב "שובו בנים", כי יזהיר את חסידיו מפני הסתננות למתחם קבר יוסף. הרב ברלנד נעתר לבקשה – ויפרסם מכתב אזהרה פומבי

חדשות כיפה אורי פולק 31/07/11 20:38 כט בתמוז התשעא

מפקד פיקוד המרכז נפגש עם הרב ברלנד
באדיבות המועצה האזורית שומרון, צילום: באדיבות המועצה האזורית שומרון

מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי, נפגש הערב (א') עם הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת חסידי ברסלב "שובו בנים", בנוגע לעדכון אודות הכניסות המאובטחות והמתואמות למתחם קבר יוסף.

בפגישה, שנערכה בבית הרב, הודיע הרב ברלנד כי יוציא מכתב נגד ההסתננויות לקבר יוסף, והודה לאלוף הפיקוד על התוכנית שגיבש המאפשרת כניסת מתפללים למקום באופן מסודר, לאחר שנאסרה כליל אחרי רצח בן יוסף לבנת.

מדובר בצעד משמעותי מבחינת צה"ל, שכן רבים מהמסתננים אל מתחם קבר יוסף הינם תלמידיו וחסידיו של הרב ברלנד, שעד כה נהנו מהסכמה שבשתיקה בנוגע לכניסתם הבלתי-חוקית אל המתחם. החלטתו של הרב ברלנד הגיעה על רקע אזהרה מפורשת שמסר לו מפקד פיקוד המרכז, שאמר לו כי הכניסות הלא חוקיות לקבר יוסף מסוכנות ומהוות פיקוח נפש.

על פי התוכנית שהציג האלוף מזרחי, תתאפשר כניסה של שיירות אוטובוסים לתפילה במתחם, בתיאום של צה"ל ותחת אבטחה של משטרת ישראל. במסגרת הביקורים, אשר יאורגנו על ידי עמותות המוכרות לצה"ל ולמשרד התיירות, תתאפשר כניסה מוסדרת אל המקום. צה"ל יאבטח את דרכי הגישה אל המקום ומשטרת ישראל תאבטח את המקום עצמו.

בכיר בצה"ל כבר נפגש החודש עם בכיר בעולם החרדי, במטרה למנוע הסתננויות נוספות למתחם הקבר. מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, נפגש עם בכיר הפוסקים בעולם החרדי, הרב יוסף שלום אלישיב, שפסק כי כניסת מתפללים לקבר יוסף שבשכם ללא תיאום עם כוחות הביטחון מהווה "הפקרות וסכנת נפשות המסכנת את המתפללים ואת חיילי צה"ל".


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן