התרסקות בנתוני החשיפה לעיתוני המגזר

"מקור ראשון" ו"בשבע" רשמו ירידות משמעותית באחוזי החשיפה התקשורתית לעיתונים. מהפך בגזרת הרדיו: "קול חי" בירידה, "גלי ישראל" בעלייה

חדשות כיפה אורי פולק 20/07/11 14:41 יח בתמוז התשעא

התרסקות בנתוני החשיפה לעיתוני המגזר
djooki-cc-by, צילום: djooki-cc-by

התרסקות בנתוני החשיפה לעיתונות המגזר הדתי-לאומי - כך עולה מנתוני סקר TGI המציינים את החשיפה של העיתונים ותחנות הרדיו בישראל. הסקר בחן את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של העיתונים ותחנות הרדיו, על בסיס שנתי וחצי שנתי.

מהסקר עולה כי נתוני החשיפה לעיתונות המגזר ירדו בצורה משמעותית בחציון האחרון. השבועון "בשבע" ירד מ-6% ל-5.8% בחציון ינואר-יוני 2010 (6.4% בינואר-יוני 2009). גם העיתון "מקור ראשון" התרסק בכ-34% בחצי השנה האחרונה, וזוכה כעת ל2.5% לעומת 3.85% בסקר הקודם (4.2% בינואר-יוני 2009). למעשה מדובר בחזרתו של "מקור ראשון" אל הנתונים שאפיינו את החשיפה שלו בחציון הראשון של 2010, שם רשם העיתון חשיפה של 2.7%.

בגזרת הרדיו רשם רדיו "קול חי" התרסקות של כ-30% בשיעורי ההאזנה. נתוני החשיפה מלמדים על ירידה מ-5.9% ל-4.3%, בין החציון הראשון של השנה לבין החציון השני. לעומת "קול חי", דווקא רדיו "גלי ישראל" רשם עלייה של 50% בשיעורי ההאזנה, מ-0.8% ל-1.2% בחציון השני.

ישראל פריד, מנכ"ל רדיו "גלי ישראל", אמר לכיפה כי "גלי ישראל" הינה תחנה צעירה וחדשה אשר פרצה לשוק לפני זמן קצר. אין ספק כי ההשקעה בבניית תחנת רדיו שונה מכל התחנות להם הורגלנו עד עתה, נותנת את פירותיה. אין ספק כי גם הקהל, אשר המתין במשך שנים לשינוי, מאזין ומרוצה מהתוכניות המגוונות". פריד ציין כי "אנו ממשיכים להשקיע מאמצים בהפקת תוכניות נוספות ומגוונות לקהל הרחב, הצמא לשינוי".

ברדיו "קול חי" הסבירו כי על אף הירידה המשמעותית באחוזי החשיפה, הרי שהרדיו "עולה מידי שנה בשיעור אחוזי האזנה באופן עקבי ולפי כל המדדים המקצועיים קיימת מגמה ברורה של עליה לאורך זמן באחוזי האזנה". ב"קול חי" טוענים כי "כמו בכל סקר, תמיד תיתכן בנקודה מסוימת עליה או ירידה חריגה שאינה משפיעה על המגמה. אין לנו ספק כי הרדיו ימשיך להיות תחנת הבית וגוף המדיה המוביל של המגזר הדתי והחרדי".

דודו סעדה, מנכ"ל "בשבע", ציין כי הנתונים המצביעים על הירידה בחשיפה לשבועון אינם מלמדים על התרסקות. "מדובר בירידה שנמצאת בטווח סטיית התקן של הסקר", הבהיר סעדה בשיחה עם כיפה. לטענתו, "העיתון שומר על כוחו כעיתון המוביל במגזר הדתי בישראל. לא ראינו תזוזה בחשיפה, אנחנו בסך הכל שומרים על צבירת הכוח". סעדה ציין בנוסף כי "הציבור נותר נאמן וחזק לעיתון וגם משיעורי ההפצה אנחנו למדים כי אנחנו בסך שומרים על כוחנו".

למרות פניית כיפה, ב"מקור ראשון" סרבו להגיב לנתונים