רבנים בכירים מזהירים: הרפואה האלטרנטיבית נגועה בעבודה זרה

פרסום ראשון: מכתב רבנים חדש, עליו חתומים רבנים בכירים בציונות הדתית, תוקף את תופעת הפנייה לטיפולים רפואיים משלימים, בטענה כי הם מעורבים יסודות הנלמדים מעבודה זרה

חדשות כיפה אורי פולק 18/07/11 20:36 טז בתמוז התשעא

רבנים בכירים מזהירים: הרפואה האלטרנטיבית נגועה בעבודה זרה
Shiatsu Loft Berlin-cc-by-nd, צילום: Shiatsu Loft Berlin-cc-by-nd

מכתב רבנים חדש עליו חתומים רבנים בכירים בציונות הדתית, תוקף את תופעת הפניה לטיפולים רפואיים משלימים שאינם פועלים ברוח היהדות, בטענה כי מעורבים בהם יסודות הנלמדים מכתות של עבודה זרה.

במכתב, שהגיע לידי כיפה, כתבו הרבנים כי "בשנים האחרונות, הולכת וגוברת תופעת הפניה לטיפולים רפואיים משלימים, אלטרנטיביים והוליסטיים למיניהם. בלי לקבוע עמדה בשאלת היעילות של טיפולים אלו, לסוגיהם השונים, אנו רואים לנכון להזהיר מפני כך שבחלקם מעורבים יסודות הנלמדים מכתות עבודה זרה למיניהן, ועל כן יש לבדוק כל שיטה לגופה, ע"י אדם הבקיא בתחום הרפואי ובתחום ההלכתי".

על המכתב חתמו הרב חיים דרוקמן ראש מוסדות "אור עציון", הרב דב ליאור רבה של קריית-ארבע חברון, הרב יעקב אריאל רבה של רמת גן, הרב אליקים לבנון הרב האזורי לשומרון, הרב שמואל אליהו רבה של צפת והרב יהושע שפירא ראש ישיבת של רמת גן.

הרבנים מזהירים כי "ראויה זהירות מירבית בקרב המעוניינים להשתלם בלימודי תחום זה, הן מן הסיבות הנ"ל, והן בשל איסורי צניעות שיכולים להיות כרוכים בלימוד חלק מן המקצועות". מתוך כך, קראו הרבנים לכך ש"כל המעוניין לרכוש הכשרה מקצועית בתחום, לעשות זאת אך ורק במסגרת לימודית המפוקחת על ידי תלמידי-חכמים, הבודקים את תכני הלימוד והתנהלותו".

ד"ר מירי הופמן, מנהלת מכללת שלם העוסק ברפואה משלימה בפיקוח הלכתי ומי שנמנית על יוזמי מכתב הרבנים, מסבירה בשיחה עם כיפה כי כוונת המכתב הייתה להביא למודעות הציבור את העובדה כי "טיפולי הרפואה המשלימה, הנעשים שלא תחת פיקוח הלכתי, נגועים ברובם בעבודה זרה ממש". לטענתה, "אנשים דתיים מקפידים על כשרות, אך לא מבינים כי בטיפולים משלימים הם חוטאים בעבודה זרה ובאיסורי דאורייתא של ממש".

"רוב המכונים העוסקים היום ברפואה משלימה, עושים זאת בהתבסס על עבודה זרה", קובעת הופמן, "הרי תכליתה של הרפואה המשלימה היא חיבור בין גוף ונפש. ואיזה נפש מביאים מהמזרח? עבודה זרה". הופמן מציינת לדוגמה כי "האסכולות השונות בטיפולי שיאצו מבוססים על אלים יפניים. כל תורת היוגה מבוססת על עבודה זרה. אני ממש נחרדת לגלות כיצד אנשים יראי שמיים לומדים ועוסקים בתחומים הללו, בחוסר מודעות משווע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן