ילדי הגנים יניפו את הדגל וישירו את ההמנון

שר החינוך קבע תוכנית לימודים בנושאי המורשת והמסורת היהודית בכלל גני הילדים, החל מהשנה הבאה. הילדים ילמדו את סמלי המדינה ומילות ההמנון

חדשות כיפה אורי פולק 13/07/11 09:20 יא בתמוז התשעא

ילדי הגנים יניפו את הדגל וישירו את ההמנון
uriba-cc-by, צילום: uriba-cc-by

החל משנת הלימודים הקרובה יעסקו גם גני הילדים בנושאי המורשת והמסורת היהודית. במסגרת זו ועל פי הנחייה חדשה של משרד החינוך, מדי יום א' יקיימו הגנים טקס שיכלול את הנפת דגל המדינה ושירת ההמנון.

כמו כן, על פי ההנחיות החדשות הגננות מחויבות ללמד את הילדים לפחות אחת לשבוע על סמלי המדינה. הגננות הונחו ללמד את הילדים את ההמנון הלאומי - עד ליום העצמאות הבא. בחוברת ההנחיות ששלח המשרד לכלל הגננות לקראת השנה הבאה ניצבת הוראת ההמנון והנפת הדגל, לצד ההודעה כי הפדגוגי והאגף לחינוך יסודי במשרד החינוך יפקחו על ביצוע ההנחיה.

"הגננת תפתח את השבוע בהנפת הדגל ושירת ההמנון. עד יום העצמאות כל הילדים יכירו את המילים של המנון המדינה", נכתב בחוברת. "הגננת תכיר ותלמד את הילדים את סמלי המדינה (סמל, דגל, המנון) בהקשרים הרלוונטיים ובאירועים שונים בגן אחת לשבוע. הגננת תטפח את הזהות ואת תחושת השייכות החברתית-לאומית והמסורתית של הילדים לאורך כל השנה".

מדובר ביוזמה נוספת של שר החינוך, גדעון סער, המקדם בתקופת כהונתו את נושאי החינוך והמורשת היהודית. רק באחרונה הודיע השר סער על כוונתו לקדם תוכנית אב רב-שנתית לקידום "חינוך לערכים ומידות" בכלל בתי הספר בישראל. התוכנית, שנמצאת בשלבים מעשיים ע"י משרד החינוך, היא המשך לפעילותו להעניק תוכן ציוני ויהודי לתלמיד ישראל.

במקביל, ממשיך השר סער לקדם את תוכנית הלימודים המחייבת יותר תלמידים להגיע לסיורים רשמיים בירושלים, בחברון ובמערת המכפלה, זאת "כדי שיוכלו ללמוד ולהתחבר לשורשים שלנו". במסגרת תוכניתו של השר סער צפויים להגיע מאות אלפי תלמידים, על חשבון תקציב משרד החינוך, להיכרות ראשונית עם האזורים הללו ועם האתרים הקדושים לדת היהודית.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "במסגרת תוכנית "תרבות ומורשת", החל משנת הלימודים הבאה (תשע"ב) כל גני הילדים הממלכתיים הרשמיים במדינה, ילמדו את סמלי מדינת ישראל לרבות ההמנון הלאומי". במשרד מדגישים כי ההנחייה לא תקפה לגבי גני הילדים דוברי השפה הערבית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן