ביני"שים בצנחנים יוכלו לצאת לפיקוד

זאת בהוראתו של קצין בכיר במטכ"ל ובשל התערבותו בנושא של השר דניאל הרשקוביץ. הרשקוביץ: אוודא שהבעיה לא תחזור על עצמה

חדשות כיפה אורי פולק 08/07/11 12:51 ו בתמוז התשעא

ביני"שים בצנחנים יוכלו לצאת לפיקוד
soldiersmediacenter-cc-by, צילום: soldiersmediacenter-cc-by

קצין בכיר בפורום מטכ"ל הורה לאפשר לבני הישיבות להמשיך לפיקוד בחטיבת הצנחנים, זאת לאחר שלפני כשבועיים מנע מפקד גדוד 101 בחטיבת הצנחנים, סא"ל אלון מדנס, מבני ישיבות הסדר הכפופים לו יציאה לקורס מ"כים, אלא אם יוותרו על מסגרת ההסדר.

מדובר בהישג למאמציו של יו"ר "הבית היהודי", שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, אשר התערב בנושא וביקש את סיועו של אותו קצין בכיר בעניינם של החיילים. השר הרשקוביץ פנה לבכירי המטכ"ל לאחר שהורי חיילים שנמנעה מהם יציאה לקורס מ"כים גוללו בפניו את פרטי המקרה והיו שתהו אם בחטיבה נשארה "רוח המפקד" של מח"ט הצנחנים לשעבר, אל"מ אהרון חליווה, שאמר לפקודיו כי הוא "שונא את מסלול ההסדר".

אחד מאלופי צה"ל מסר לשר הרשקוביץ כי מדובר בטעות בשיקול הדעת של המג"ד, אך השר פנה בנוסף גם לאחד מבכירי המטכ"ל על מנת שיורה על הוצאת החיילים לקורס מ"כים ויפקוד על המג"ד לשקול שיקוליים מקצועיים של התאמה לפיקוד - ולא שיקולים זרים של משך השירות. בעקבות מעורבותו של השר הרשקוביץ, נפגשו אמש ראשי איגוד ישיבות ההסדר עם מח"ט הצנחנים. גורמים שהשתתפו בפגישה מסרו כי היא "נערכה באווירה של פיוס".

"הנוהל הקיים מחייב את חייל ההסדר שיצא לקורס פיקודי לשרת כמ"כ במשך שמונה חודשים מסיום הקורס, וכקצין במשך שנה מסיום הקורס", הסביר השר הרשקוביץ לכיפה. לדבריו, "חיילי ההסדר הם מטובי הלוחמים בסדיר ובמילואים, כך שצה"ל והמדינה מרוויחים משילובם במסלולי הפיקוד. ביקשתי להורות על הוצאת החיילים לפיקוד ולוודא שהבעיה לא תחזור על עצמה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן