הרב עובדיה יוסף מתנגד לחופש בימי ראשון

כך טען שר הפנים, אלי ישי, שאמר כי בעקבות החלטת הרב יוסף תתנגד סיעת ש"ס להצעה. "בגדול, החסרונות עולים על היתרונות", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 05/07/11 16:12 ג בתמוז התשעא

הרב עובדיה יוסף מתנגד לחופש בימי ראשון
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

הרב עובדיה יוסף מתנגד להארכת חופש שבועי גם לימי ראשון - כך טען היום (ג') שר הפנים, אלי ישי, בראיון ליומן הצהריים של רדיו "קול חי". בראיון אמר השר ישי כי סיעת ש"ס תתנגד להארכת סוף השבוע בישראל, זאת בשל עמדתו של הרב עובדיה. "בגדול - החסרונות עולים על היתרונות", אמר ישי.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/7520118463.mp3[/embed]

אתמול הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הקמת צוות לבחינת מעבר להנהגת סוף שבוע ארוך בישראל. בראשות הצוות יעמוד ראש המועצה הכלכלית המייעצת לראש הממשלה, יוג'ין קנדל, והוא יגיש את המלצותיו עד תחילת מושב החורף של הכנסת בחודש אוקטובר.

השר סילבן שלום העלה לראשונה את ההצעה להארכת סוף השבוע, בטענה כי מדובר בצעד ש"יעזור לכלכלה ולחברה הישראלית. זה שינוי נדרש והיתרונות עולים על המגרעות. העולם כולו עבר לשבת-ראשון, אפילו מדינות שאין להן קשר דתי ליום ראשון, גם בעולם המוסלמי". השר שלום ציין כי קביעת חופש גם ביום ראשון תהיה נוחה יותר גם מבחינת יחסי דתיים-חילונים, כך שתתאפשר ביום החופש הנוסף תחבורה ציבורית, תרבות פנאי וספורט, באופן שלא יפגע בציבור הדתי.

"מספר שעות העבודה לא ישתנו. במקום לעבוד ביום ראשון, נעבוד בשישי עד 14:00 ואת השעות החסרות נשלים במהלך השבוע", הבהיר השר שלום.