יוזמה: לשלב "דיינים מתנדבים" בבתי הדין לגיור

המכון למדיניות הגיור של "בית מורשה" הכשיר כ-20 רבנים בתוכנית לימוד מקיפה בנושאי גיור, כדי שאלו ישתלבו בבתי הדין השונים ויקדמו את הרחבת הגיור בישראל

חדשות כיפה אורי פולק 03/07/11 13:37 א בתמוז התשעא

יוזמה: לשלב "דיינים מתנדבים" בבתי הדין לגיור
יחצ, צילום: יחצ

המכון למדיניות הגיור של "בית מורשה" בירושלים החל היום (א') ביוזמה חדשה שמבקשת לאפשר ל-20 רבני שכונות ברחבי הארץ להשתתף בתוכנית לימוד מקיפה בנושאי גיור - זאת במטרה לשלבם בעתיד כדיינים מתנדבים בבתי הדין לגיור ברחבי הארץ.

ביום חמישי האחרון התקיים טקס הסיום של בית המדרש לרבנים בענייני גיור, בו סיימו כ-20 רבנים תוכנית לימודים מקיפה בנושא, ששילבה ידע תורני והלכות עם סוגיות סוציולוגיות וחברתיות. מדובר בקורס הראשון מסוגו אשר לאו דווקא פונה לבעלי תפקידים במערך הגיור אלא לרבני שכונות וקהילות במטרה לשלבם בעתיד למערך הגיור בישראל כ"דיינים מתנדבים".

(צילום: יחצ)


פרופ' בני איש שלום, נשיא "בית מורשה", טוען כי "למעלה מ-90000 ילדים עד גיל 18 שנולדו בארץ וכל זהותם היא ישראלית ויהודית - אך הם אינם יהודים על פי ההלכה". לדבריו, "יש כאן דור שלם שצריך לתת לו פיתרון וצריך לתת לו פיתרון ולחברו לעם היהודי ולמדינת ישראל. היום למעלה מ-25% מהחיילים ביחידות השדה הקרביות הם עולים חדשים. המכון למדיניות הגיור על שם הרי אוסקר טריגובוף, נוסד כדי לקדם פיתרון מערכתי לסוגיית הגיור ובית המדרש לרבנים הינו מרכיב מרכזי בפעילות המכון".

עוד הוסיף איש שלום כי "אנו מקווים לראות בוגרי התכנית כבר בתקופה הקרובה מכהנים כדיינים מתנדבים בבתי הדין לגיור".

היוזמה של "בית מורשה" זכתה לעידודו של שר המשפטים, יעקב נאמן, שמצא את הרעיון מבורך. "אני קורא לרבנות הראשית אם היא באמת רוצה להישאר כרבנות של כלל מדינת ישראל ולא של ציבור או מגזר זה או אחר לעבור מיד למינוי דיינים ורבנים מתנדבים", אמר השר נאמן. שר המשפטים הביע תקווה כי היוזמה החדשה תאפשר עידוד לנושאי הגיור, וציין כי "האחדות של עם ישראל היא המשימה הלאומית הראשונה שלנו".