"צהר" לרמטכ"ל: קבע נוסח אחיד ל"יזכור"

ארגון הרבנים מיישר קו עם עמדת הרב הצבאי הראשי ומציע נוסח אחיד לתפילת "יזכור", על רקע המחלוקת הציבורית שהתפתחה סביב נוסחי התפילה

חדשות כיפה אורי פולק 23/06/11 11:55 כא בסיון התשעא

"צהר" לרמטכ"ל: קבע נוסח אחיד ל"יזכור"
Bumi-cc-by-sa, צילום: Bumi-cc-by-sa

גם ארגון רבני "צהר" מיישר קו עם עמדת הרב הצבאי הראשי ומציע נוסח מאוחד, כפתרון למחלוקת הציבורית שנוצרה בעקבות שינויי הנוסח של תפילת "יזכור". במכתב שהעביר יו"ר צהר הרב דוד סתיו לרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, חיזק הרב סתיו את עמדת הרב תא"ל רפי פרץ וקרא לשמור על נוסח אחיד כדי "לשמור על אחדותו של העם, במיוחד ביום הזיכרון".

"יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא יום בו מתאחד כל עם ישראל סביב זיכרון בניו ובנותיו. ביום זה נעלמים הויכוחים, המחלוקות על הדרך, הניגודים הפוליטיים והדתיים המאפיינים את שאר ימות השנה", כתב הרב סתיו לרמטכ"ל. "לצערנו, דווקא על אופיו של יום זה המסמל אחדות נפלאה שטוב לו הייתה מחלחלת לשאר ימות השנה, התעורר לאחרונה דיון ציבורי המסמל את הפערים התרבותיים והדתיים עליהם חובה עלינו לגשר, גם כ-63 שנים לאחר שובו של עם ישראל לארצו מגלות ארוכה".

הרב סתיו חיזק את עמדת הרמטכ"ל בשל עמידתו על הנוסח המקורי שקבע הרב גורן ז"ל בפקודות הצבא, אך הדגיש כי הצעתם היא פשרה שנוצרה כדי לפעול למען יצירת אחידות ביום הזיכרון.

יצוין כי עמדת הרבנות הצבאית תועבר לידי צוות הבדיקה שהקים הרמטכ"ל בנושא זה, שתתכנס כבר בשבוע הבא. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכיפה כי "מעל לארבעה עשורים מעוגן נוסח ה'יזכור' בפקודת המטה הכללי שבעניינה לא נערך כל דיון ולא התקבלה החלטה עד כה. בניגוד לפרסומים שהופיעו בימים האחרונים, לא בוצעו שינויים בפקודת המטה הכללי הזו מאז שנת 1967".


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן