הרבנות הצבאית: לאחד את נוסחי ה"יזכור"

גורם בכיר ברבנות הצבאית סבור כי מחלוקת הנוסחים על תפילת הזיכרון – מיותרת ומפלגת. לכן ממליצה הרבנות לחבר בין הנוסחים "יזכור אלוקים" ל"יזכור עם ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 22/06/11 11:53 כ בסיון התשעא

הרבנות הצבאית: לאחד את נוסחי ה"יזכור"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, כבר הודיע אמש (ג') על הקמת צוות לבחינת נוסח תפילת יזכור שנאמרת בטקסי זיכרון צבאיים. לקראת דיוני הצוות גיבשה הרבנות הצבאית בראשות הרב תא"ל רפי פרץ, המלצה ברורה לרמטכ"ל: לאחד את שני נוסחי תפילת הזיכרון, "יזכור עם ישראל" ו"יזכור אלוקים", כך שהתפילה תהיה אחת.

גורם בכיר ברבנות הצבאית אמר לכיפה כי "ללא יתכן שדווקא תפילה שנאמרת בימי אבל וזיכרון לזכרם של הנופלים, תהפוך להיות במוקדו של סכסוך מיותר בין גורמים שונים בציבור בישראל. זה פשוט חילול השם. במקום לאחד את העם סביב השכול ולשאת תפילה אחת, הפכו את הטקס לקרקס, להתלבטות מיותרת בין שני נוסחים - שאין ביניהם פער בלתי מתקבל על הדעת".

המלצתה של הרבנות תועבר לידי צוות הבדיקה, שיתכנס כבר בשבוע הבא. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכיפה כי "מעל לארבעה עשורים מעוגן נוסח ה'יזכור' בפקודת המטה הכללי שבעניינה לא נערך כל דיון ולא התקבלה החלטה עד כה. בניגוד לפרסומים שהופיעו בימים האחרונים, לא בוצעו שינויים בפקודת המטה הכללי הזו מאז שנת 1967".