המשטרה פשטה על מערכת אתר "הקול היהודי"

כוח משטרה פרץ לפנות בוקר ליישוב יצהר ועצר שלושה חשודים וציוד מחשבים, המשתייך לאתר החדשות "הקול היהודי", המזוהה עם הימין הקיצוני

חדשות כיפה אורי פולק 13/06/11 09:50 יא בסיון התשעא

המשטרה פשטה על מערכת אתר "הקול היהודי"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

המשטרה פשטה לפנות בוקר (ב') על היישוב יצהר ועצרה שלושה חשודים וציוד מחשבים המשמש את אתר החדשות "הקול היהודי". פשיטת המשטרה התקיימה כיממה לאחר שנחשף באתר לראשונה מסמך עליו חתום לכאורה מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, הקורא שלא לשתף חיילים דתיים או מתיישבים במידע מתוכנן על פינוי - מחשש להדלפות.

"הקול היהודי" נחשב לאתר המזוהה עם הימין הקיצוני והוא מופעל על ידי מספר מתיישבים מיצהר. האתר תומך בעמדותיו של הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת "עוד יוסף חי" וממחברי הספר "תורת המלך". במהלך החודשים האחרונים הצליח האתר לחשוף לא מעט תוכניות עתידיות של צה"ל כלפי מתיישבים ואף שיטות פעולה של המחלקה היהודית בשב"כ או מעצרים של אנשי נוער הגבעות.

"חופש הביטוי נרמס שוב על ידי השב"כ ושי ניצן", טוענים במערכת "הקול היהודי", "השימוש בחומר חסוי כנגד תקשורת הפועלת בגלוי מלמד עם מי הצדק. ידיעות כדוגמת המסמך שנחשף אתמול מלמד על התנהלותו הבעייתית של ניצן אלון. הן אלו שמפחדיו את הממסד שמעדיף לעבוד במחתרת ולהסתיר מהציבור את פעולותיו. גם השימוש התמוה בחוק השב"כ בצו החיפוש מעלה סימני שאלה נוקבים על המניעים בגינם בוצע החיפוש ועל שיטות הפעולה המזכירות משטרים אפלים".

גם ועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין הגיבו לפשיטה המשטרתית וטענו כי "מלבד הפגיעה בחופש הביטוי מדהים לראות את היחס העדין לענת קם ואורי בלאו מהשמאל הקיצוני שפגעו ממש בביטחון המדינה לבין סתימת הפיות כלפי מי שמבטא דעות ימין".