נתניהו ב"מרכז הרב": חיזקתם אותי מול אובמה

לאחר שנאם מול שני בתי הקונגרס בארה"ב וכמיטב המסורת בערב יום ירושלים – נשא ראש הממשלה דברים בישיבת "מרכז הרב" וקרא לתלמידיה: "סיירת של תורה"

חדשות כיפה אורי פולק 31/05/11 23:15 כז באייר התשעא

נתניהו ב"מרכז הרב": חיזקתם אותי מול אובמה
מרכז הרב, צילום: מרכז הרב

כמדי שנה וכמיטב המסורת, גם הערב (ג'), ערב יום ירושלים, נערכה עצרת התפילה המסורתית בישיבת "מרכז הרב" שבבירה. העצרת התקיימה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יעקב נאמן, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, הרב הראשי לישראל יונה מצגר, רבה של תל אביב ישראל מאיר לאו, רבני הישיבה ורבני נוספים וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

ראש הממשלה פתח בדברי תודה לרבנים ולתלמידים, על תמיכתם בו במהלך נסיעתו לארצות הברית ובמשאו ומתנו מול נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. "הגיעה אליי התמיכה שלכם והברכות שלכם. בקשתם לחזק אותי ואכן עשיתם זאת. במהלך השבוע בו הייתי בארה"ב, פסוק אחד הדהד בלבי: "חזק, חזק ונתחזק"", אמר נתניהו, מבלי משים כי למעשה אין פסוק כשזה בתנ"ך. "אנו זקוקים לחיזוקים ההדדיים בכל ימות השנה, מפני שאנחנו נמצאים במאבק גדול", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי על אף הקשיים, העם זוכה להישגים כבירים. ראש הממשלה ציין כי "לפני 44 שנה, מימשו חיילי צה"ל בגופם את חזון הנביאים והם החזירו את עטרתה של ירושלים למקומה הראוי. כולנו זוכרים את התיאורים של ירושלים במגילת איכה, מגילת החורבן - קשים וכואבים. עברו כמעט 2000 שנים מאז החורבן, והיום ירושלים היא אכן כלילת יופי ומשוש לכל הארץ".

נתניהו לתלמידים: המשיכו לשמור על אחדות עם ישראל

"חזרנו לירושלים כבנים החוזרים לביתם, וגם כבונים. העיר פורחת ומשגשגת ונמצאת באחת מתקופות הזוהר שלה. תושבי ירושלים מהלכים בה בביטחון ובגאווה וכבימי קדם, הפכה ירושלים לבירתה הזוהרת של העם היהודי", הוסיף ראש הממשלה, שהדגיש כי "ירושלים כולה מלאה באתרים ארכיאולוגיים, מתקופות שונות, שכולן חושפות את הקשר העמוק בין העם היהודי ובירתו - ירושלים שחוברה לה יחדיו ולא תחולק עוד".

בפנייה לתלמידי הישיבה אמר ראש הממשלה כי "אתם חשים את הקשר הזה עמוק בלבכם, הוא משתקף בעצם הווייתכם ושליחותכם. אין דבר יקר לכם מתורת ישראל ועם ישראל וארץ ישראל, שליבה בירת ישראל ירושלים. אני רואה את תפקידכם, כמי שחובשים את ספסלי הישיבה המהוללת הזאת, כתפקיד כפול: מחד, ללמוד תורה ולגדול בה. מצד שני, ולא פחות חשוב מכך, ללמד תורה ולהעשיר את העם שבתוכו אתם חיים". הוא כינה את תלמידי הישיבה "סיירת של תורה, ההולכים לפני המחנה כדי להאיר את דרכו" וקרא להם "להמשיך לשמור על קשר עם עם ישראל, כדי לשמור על אחדות ישראל".

"משימת דורנו היא לחדור לליבו של העם הזה"

ח"כ ריבלין קרא בעצרת לתלמידי הישיבה להפגין ציונות ולהעלות על נס את הדגל הלאומי. "בשעות בהן יש המטילים גורל על ירושלים, מאיימים עלינו מבחוץ ומחלישים אותנו מבפנים, משימת דורנו היא לחדור לליבו של העם הזה, להרחיב את השכנוע, להעמיק את הראייה ולחזק את האמונה", אמר ח"כ ריבלין, "אנחנו זקוקים היום לקול היוצא מבית המדרש הזה. אנו מחויבים להמשיך ולשאת את דגל ירושלים, דגל האמונה".

יו"ר הכנסת שיבח את הישיבה ואמר כי ממנה יוצא "קול של אמונה". עוד הוסיף ח"כ ריבלין כי "לא שכחנו את חברון, את בית חגי, את איתמר ובטח שלא את ירושלים, שאת חגה אנו חוגגים היום - ונחגוג עוד שנים רבות".

הרב ליאור לנתניהו: החל החוק הישראלי על יו"ש

רבה של קריית ארבע-חברון, הרב דב ליאור, בחר לחזק בדבריו את ראש הממשלה, תוך שהוא מציין לשבח את נאומיו מול שני בתי הקונגרס בארה"ב, בשבוע שעבר. כמו כן שיבח את ראש הממשלה על אמירותיו העקרוניות בכך שעם ישראל איננו עם כובש. בדבריו, הדגיש הרב ליאור את חשיבות העלייה ארצה וקרא לראש הממשלה להחיל את הריבונות הישראלית על כל שטחי יהודה ושומרון.

בהתייחס להשקפת העולם החרדית אמר הרב ליאור כי "זהו אחד המקומות הספורים בארץ שיש בו ציבור שמבין את המשמעות של היום הזה, ויודע להודות לקדוש ברוך הוא. לצערנו חלק גדול לא מודע לגודל הנס שאירע ביום הזה, וחלק מתעלם בכל מיני תירוצים - וזה נקרא כאילו שהם חרדים על דבר ה'. אבל מי שהוא חרד לדבר ה', צריך להודות לו על הטוב שנתן".