בקריית אתא מתנגדים למכירת חזיר

תושבים דתיים בעיר טוענים כי לאחרונה נפתחו בה מספר חנויות לא כשרות המוכרות, בין היתר, גם בשר חזיר. "הגיע הזמן לבער את בשר החזיר מהעיר", נכתב לראש העיר

חדשות כיפה אורי פולק 18/05/11 00:00 יד באייר התשעא

בקריית אתא מתנגדים למכירת חזיר
אילוסטרציה : athomson-cc-by-sa, צילום: אילוסטרציה : athomson-cc-by-sa

בקריית אתא דורשים מראש העיר, יעקב פרץ, לפעול נגד מכירת בשר חזיר בעיר. טוביה שולזינגר, בנו של הרב האשכנזי הראשי לשעבר בקריית אתא, הרב שמואל שולזינגר ז"ל, טוען כי בתקופה האחרונה נפתחו כמה חנויות בשר בעיר, המוכרות בשר לא כשר ובין היתר גם בשר חזיר.

במכתב שהעביר שולזינגר לראש העיר, לשר הפנים וליועץ המשפטי לממשלה, טוען שלוזינגר כי "כידוע לך נחקק בקרית אתא חוק עזר עירוני האוסר גידול ומכירת בשר חזיר. לצערנו חוק זה אינו נאכף, בקרית אתא נמכר בשר חזיר בראש כל חוצות".

"לפני עשר שנים פנה אליך אבי המנוח בבקשה לאכוף את החוק אך גם לאחר עשר שנים לא נקפת אצבע לעשות את חובתך החוקית ולהורות לפקחי העירייה לעקל את בשר החזיר ולקנוס את בעלי העסק המוכרים בשר חזיר", ציין שולזינגר, אשר הדגיש כי "הגיע הזמן לבער את בשר החזיר מקרית אתא ולהודיע לכל הלקוחות שאם הם רוצים חזיר, עליהם להצפין לעיבלין ולא לטמא את קרית אתא שגדולי התנאים ישבו בה. בכל שנות מפא"י בעיר לא היה פה חזיר, רק בימי שלטון הליכוד. מנחם בגין ז"ל מתהפך בקברו כשנציגו בקרית אתא נותן 'הכשר' לחזיר".

מעיריית קריית אתא נמסר בתגובה כי "לא הגיע כל מכתב בנושא לעירייה. לא ידוע לנו על חנויות כאלה ובמידה שיובא העניין לעירייה, הוא יטופל במסגרת חוקי העזר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן