נגמרו הפרוטקציות במירון

הועדה לביקורת המדינה דנה היום בשינוי הסדרי הכניסה להילולת רשב"י המסורתית במירון, בין היתר בוטלו כל אישורי הכניסה לאח"מים ולאדמו"רים. יו"ר הועדה, יואל חסון, העיר כי חל שיפור רב בתשתיות, אך עדיין חסר פיקוח בריאותי על המזון

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/11 00:00 יב באייר התשעא

נגמרו הפרוטקציות במירון
Miro-Foto-CC-BY, צילום: Miro-Foto-CC-BY

הועדה לביקורת המדינה בכנסת, דנה היום (ב') בהיערכות להילולת ל"ג בעומר בקברו של רבי שמעון בר יוחאי, הצפויה להתקיים במוצאי השבת הקרובה וביום ראשון לאחריה.

צבי ורטיקובסקי, נציג מבקר המדינה שערך בעבר דו"ח קשה על המצב באתר, טען במהלך הדיון כי "לפי הבדיקות שערכנו, טרם הוסדרו שטחי פארק ורישיונות עסק ממשרד הבריאות". דבריו נתמכו בעמדתו של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר כי הוא "מטפל באופן אישי בהילולא, ומשנה לשנה אנו משתפרים".

שר התיירות חשף כי בעתיד מתכוננת השקעה של כ-30 מיליון שקלים בתשתיות קבע במירון. עוד טען השר מיסז'ניקוב כי הוא ביטל "את כל אישורי הכניסה לאח"מים ולאדמו"רים, והכניסה השנה תהיה רק לפי רשימות משטרת ישראל מראש. כל השאר יעלו בהסעות".

במסגרת הדיון טען יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה), כי בעיניו התקלה החמורה ביותר היא שאין עדיין אחראי אחד לאירוע. "אני חש שיש שיפור אך עדיין מוטרד שחלק מהדברים מוסדרים רק ברגע האחרון". ח"כ חסון הטיל על הממשלה את האחריות להודיע, בתוך ארבעה חודשים מהיום, מי הגוף האחראי על כלל מתחם הקבר והאירועים המתקיימים בו.

בעיה נוספת שהוצפה במסגרת הדיון הינה הפיקוח על המזון הנמכר באתר. יו"ר הוועדה חסון זעם על כך, ואמר כי לא ייתכן ששבוע טרם האירוע אין מידע כזה. "הבעייתיות של האוכל עלתה שוב ושוב ועדיין מתייחסים לכך כאילו בהפתעה. אני מבקש לדעת עד מחר בצהריים כמה מפקחים יגיעו למקום", אמר ח"כ חסון.

מנגד טען מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, יוסי שווינגר, כי "האירוע יקום או ייפול על ניידות וביטחון הציבור". הוא הסביר כי "הורחבו שטחי החניונים והם מוכסים במצלמות, וגם השירותים חוברו למים וביוב". כל הצדדים הביעו תקווה כי האירוע, גם השנה, יעבור בשלום - לקראת השדרוגים הצפויים בשנים הבאות.