רבנים בכירים נגד התמיכה בקצב

בגילוי דעת המתפרסם נגד מכתב הרבנים שתמכו במשה קצב, כותבים הרבנים ליכטנשטיין, אריאל ורבינוביץ´ כי הם "רואים בחומרה את הניסיון להטיל דופי בנשים המתלוננות ובשופטים"

חדשות כיפה אורי פולק 25/02/11 00:00 כא באדר א'

רבנים בכירים נגד התמיכה בקצב
אמיר גלעד -cc-by-sa, צילום: אמיר גלעד -cc-by-sa

מכתב הרבנים שתמכו בנשיא לשעבר משה קצב, מקבל היום (ו) מענה מצד רבנים בכירים בציונות הדתית, המביעים מחאה נחרצת נגד המהלך. "אנו רואים בחומרה את הניסיון להטיל דופי בנשים המתלוננות ובשופטים, ולטשטש את החרפה אשר הוטלה על מוסד הנשיאות", כתבו הרבנים בגילוי דעת שהגיע לידי כיפה.

כפי שדווח בכיפה, השבוע שיגרו עשרות רבנים מהציונות הדתית ובהם ראשי ישיבות, רבני יישובים ומחנכים, מכתב תמיכה למשה קצב, בו הם מחזקים את ידיו חרף ההתקפה הציבורית נגדו. "לכבוד נשיאה לשעבר של מדינתנו, אל תירא ואל תחת, כי האמת תורה דרכה. חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת - מראש עד סוף", נכתב ונחתם, בין היתר, על ידי הרבנים טאו, אבינר והגר.

ואולם כעת חותמים רבנים בכירים ובראשם בכיר ראשי הישיבות הציוניות וראש ישיבת הר עציון, הרב אהרן ליכטנשטיין, רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל וראש ישיבת מעלה אדומים, הרב פרופ נחום אליעזר רבינוביץ - כי לדעתם "למערכת המשפט הפלילי הפועלת כיום במדינתנו, יש סימוכין הלכתיים, המאפשרים לשלטון ממלכתי בישראל לקבוע חוקים ולהפעיל הליכים משפטיים ועונשים כפי המתחייב מטובת הציבור".

עוד קודם לכן הביע הרב ליכטנשטיין ביקורת נוקבת על תמיכת הרבנים בקצב, כפי שנחשף לראשונה בכיפה. "מכתב הרבנים אשר תמכו בנשיא לשעבר משה קצב, עלול לגרום לחילול השם", אמר לתלמידיו בשיחה סגורה וטען כי גלומים במכתב "מסרים שליליים ביותר". גם הרב אריאל טען אתמול כי "לאותם רבנים יש בעיה חינוכית ממדרגה ראשונה משום שתלמידים עלולים לפרש בטעות כאילו רבנים מקילים עם אנסים" וכי המכתב גרם לו עלבון: "לחפות על דבר כזה - זה דבר חמור מאוד".