Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
כנס תומכים ברב ליאור - כיפה

כנס תומכים ברב ליאור

מאות תלמידי ישיבות ציוניות יגיעו היום לתמיכה ברב דב ליאור, בבית המדרש של ישיבת ניר. "מתחייבים להיות נאמנים רק לדעת תורה"

חדשות כיפה אורי פולק 20/02/11 00:00 טז באדר א'

כנס תומכים ברב ליאור

מאות תלמידי ישיבות ציוניות צפויים להתכנס היום (א) בבית המדרש של ישיבת ניר, כדי להביע תמיכה בראש הישיבה, הרב דב ליאור, נגד צו המעצר אשר הוצא נגדו באחרונה. בכנס אותו מארגנת תנועת "קוממיות" ישתתפו ראשי ישיבות וביניהם הרב זלמן מלמד, הרב אליקים לבנון והרב דוד חי הכהן.

כפי שדווח בכיפה, לאחר שסירב להתייצב לחקירת משטרה בעקבות תמיכתו במחברי הספר "תורת המלך", הוציאה משטרת ישראל צו מעצר נגד הרב ליאור. מפקד משטרת חברון הגיע לביתו של הרב ליאור והודיע לו כי הוצא נגדו צו מעצר בשל אי-הסכמתו להגיע לחקירה. בתגובה טען נגדו הרב ליאור כי הוא "לא ישתתף בביזוי כבוד התורה" ולכן לא יגיע מיוזמתו לחקירת משטרה. "מדובר בניסיון לסתום פיות לרבנים", נימק הרב ליאור.

הרבנים שישתתפו בכנס צפויים להצהיר במהלכו כי הם "מתחייבים להיות נאמנים אך ורק לדעתם, דעת תורה - וזאת על אף הרוחות הרעות המנסות בתקופה האחרונה לפגוע במעמדה של תורת ישראל וברבני ישראל". בתנועת "קוממיות" מציינים כי "חרף צווי המעצר לרבנים ורדיפת פסקי ההלכה, יכריזו הרבנים כי גם כיום בגישתם לברר את ההלכה בכל דבר שידרשו לו יאמרו את האמת העולה מתלמודם ללא חשש גם אם יהיה צורך לשלם מחיר על כך".

"לא ניתן לבקש כי לרבנים תינתן חסינות מיוחדת"

הכנס שיזמה "קוממיות" נערך על רקע דברים שפרסם ביחס לפרשה עו"ד רז נזרי, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, בסוף השבוע האחרון. "אם לא היה מדובר בדמות בעלת מעמד ציבורי, היו שוטרים מגיעים כבר עם צו מעצר, ונוטלים עמם אחר כבוד את הסרבן לחקירה בתחנת המשטרה הקרובה", טען במאמר שפורסם בעיתון "מקור ראשון".

במאמרו האשים עו"ד נזרי את מקורביו של הרב ליאור, כמי שהחליטו להצית מהומה בעקבות מסירת הצו. "במהלך פגישה עם קצין משטרה בכיר שניסה שוב לשכנע את הרב להתייצב מרצונו לחקירה, הוזכר קיומו של הצו, ואז דאג מי שדאג לפרסם זאת, ולהצית בהזדמנות זו מלחמת דת ומדינה וקמפיין נוסף נגד מערכת המשפט", כתב.

לדבריו, מבוקש לחקירה אינו יכול על דעת עצמו להחליט אם להתייצב או לא לחקירת משטרה - נכבד ככל שיהיה. עו"ד נזרי ציין במאמרו כי "במדינה שבה נחקרו נשיאים, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת, שופטים ודיינים, לא ניתן לבקש כי לרבנים תינתן חסינות מיוחדת בהקשר זה ופטור מהתייצבות לחקירה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן