הרבצ"ר לא שוכח

תא"ל הרב רפי פרץ התייחס לראשונה מאז מינויו לאסון בו נהרגו שני לוחמים, בו היה מעורב כטייס המסוק. "חוויה קשה וכואבת שמלווה אותי יום יום"

חדשות כיפה אורי פולק 17/02/11 00:00 יג באדר א'

הרבצ"ר לא שוכח
יהונתן בן-דוד, במחנה, צילום: יהונתן בן-דוד, במחנה

"לפני 18 שנה עברתי חוויה קשה וכואבת שמלווה אותי יום יום. באמצע אימון, כשעבדתי עם לוחמים כטייס יסעור, נקרע כבל במסוק. שני הלוחמים נפלו ותוך שעה וחצי הם נפטרו. זהו סיפור מאוד מורכב ברמה הרגשית, אבל זה סיפור ברור ברמת התוצאה והממצאים שקבעו כי הייתה זו תקלה טכנית" - כך אמר היום הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, בשיחה שקיים עם סטודנטים בקריה אקדמית אונו.

מדובר בהתייחסות ראשונה של הרבצ"ר ל"אסון הכבל", מאז מונה לתפקידו. כזכור, הרב פרץ, היה אז טייס מסוק היסעור ממנו נקרע הכבל בשנת 1992, בו נהרגו שני לוחמי יחידת 669. מוערבותו של הרבצ"ר באירוע הביאה את המשפחות השכולות לתבוע, קודם מינויו, את אישור התפקיד. בסופו של דבר אישר בית המשפט את המינוי.

הרבצ"ר, אשר שוחח עם הסטודנטים על הבעייתיות והמורכבות שהוא מוצא בלימודי העסקים והמשפטים, דרש מן התלמידים "לעשות את המעשה הנכון והצודק ולא רק לרדוף אחרי הכסף". לדבריו, "אפשר להפוך את הקערה על פיה, ואני אומר לכם, ללא קשר לסיפור הזה, אל תהיו עורכי דין כאלה - שיודעים שזה ככה, אבל משלמים לך כדי שזה יהיה אחרת כי אתה כעורך דין שוטף. בידיים שלכם מופקד הדבר הכי יקר לנו, והוא הפסוק ושמרו לעשות צדקה ומשפט".

תא"ל הרב פרץ התייחס בדבריו גם לתוכנית ההתנתקות, עת שימש ראש המכינת הקדם צבאית בעצמונה, קודם הפינוי ובמהלכו. "צה"ל היה לפני ואחרי ההתנתקות, צה"ל הוא מעל למשחק, וחזרתי אליו במיוחד כדי לשמור עליו מכל משמר", אמר הרבצ"ר. "רציתי לשמור עליו מכל משמר אז, ובגלל זה חזרתי לצבא גם שש שנים אחריה", הוסיף.