מהיום: הרב רפי פרץ - הרב הראשי לצה"ל

ראש המכינה הקדם-צבאית "עצם" נכנס לתפקידו כרב הצבאי הראשי, במקומו של הרב אבי רונצקי

חדשות כיפה אורי פולק 01/06/10 00:00 יט בסיון התשע

מהיום: הרב רפי פרץ - הרב הראשי לצה"ל
אתר המכינה, צילום: אתר המכינה

לאחר תקופת כהונה סוערת, במהלכה עברה הרבנות הראשית לצה"ל מהפכה של ממש, נערכה אתמול (ב) הרמת כוסית לרגל חילופי הגברי בלשכת הרב הצבאי הראשי: תא"ל הרב אבי רונצקי פורש מתפקידו, אליו נכנס תא"ל הרב רפי פרץ,שישמש מהיום כרב הראשי לצה"ל. הרמת כוסית החגיגית נערכה בקריה במעמד הרמטכ"ל, מטה הרבנות הצבאית והמשפחות.

מי שלאורך 30 השנים האחרונות תורם בשירות מילואים להכשרת טייסים בבית הספר לטיסה, במקביל לתפקידו כראש המכינה הקדם צבאית "עצם" - נבחר לתפקידו תוך התייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, ובאישור שר הביטחון, אהוד ברק.


המכינה תמשיך בשגרת משימותיה (צילום: דובר צהל)


תא"ל הרב פרץ נשוי למיכל ואב ל-12 ילדים. בצעירותו למד בישיבת "נתיב מאיר" ובמסגרת שירותו הצבאי שירת כטייס מסוקים. בשנת 1993 הקים את המכינה הקדם צבאית "עצם" ביישוב עצמונה. עם יישום תוכנית ההתנתקות, פונתה המכינה ללא גילויי אלימות או סירוב פקודה - והועברה לחלוצה. כמי שמזוהה עם משנתה של ישיבת "הר המור" נחשב הרב פרץ נחשב לדמות "ממלכתית" הרואה חשיבות דתית בצה"ל ובמדינת ישראל.

"הרמטכ"ל פנה אליי בפנייה אישית להצטרף ולהעמיק את התודעה היהודית של כל חייל, דגל שהרמטכ"ל רואה בו ערך רב ומכריע בבניינו של לוחם בצה"ל", כתב הרב רפי פרץ במכתב אישי שהעביר לתלמידיו ומקורביו, "כמו כן פנה אלי שר הביטחון בבקשה דומה, ובפנייה נרגשת קרא לי להגיע ולסייע בחיבור קצוות ובהעמקת שורשי עמנו. תחושותי מורכבת, אך לא יכולתי לעמוד מנגד".

"בכוונתי להמשיך להיות מעורב באופן משמעותי במהלך המכינתי, בשבתות, חגים, וזמנים מיוחדים שאקדיש לשיעורים ושיחות אישיות עם כל התלמידים", מדגיש הרב רפי פרץ ומציין כי המכינה תמשיך בשגרת משימותיה.

ביום חמישי צפוי להתקיים במרכז דוידסון בירושלים האירוע המרכזי של הרבנות הצבאית בו גם יפרדו מהרבצ"ר הקודם, הרב אביחי רונצקי. האירוע יתקיים במעמד הרבנים הראשיים לישראל וסגלי הרבנות הצבאית.