חדשות

משאל כיפה

חופשת הקיץ

  • בארץ
  • בחו"ל

אל יאמר אדם ''צר לי המקום'' -יקום וייקח ארגז אכסון על גלגלים רק ב 199 ש''ח :) !!
499 199 60%

לא פראיירים?

חוק טל עולה שוב לכותרות, האם צריך לגייס את כל החרדים, או שמא לימוד התורה חשוב מספיק כדי לקבל בעבורו פטור. סקר מיוחד

מערכת כיפה
ז אייר תשע"ב, 29/04/2012 10:46

כתוב תגובה



תגובות
תמונה
1. האופציה השלישית נכונה אבל
אני 4/29/2012 11:41:00 AM
האופציה השלישית: "במדינה יהודית כל מי שרוצה ללמוד תורה יש לאפשר לו‬"
נכונה ב- 100% אבל לא על חשבון גיוס לצה"ל, ולא על חשבון יהודים אחרים.

במדינה יהודית אשר מכילה וסובבת אוייבים מבית ומחוצה לה הצבא הוא הכרח קיומי וכולם חייבים לשאת בנטל.
יש לשלב לימוד תורה במסגרת השירות הצבאי, אך לא לתרץ את לימוד התורה בביטול מצוות שמירה והגנה על מדינת ישראל כמדינה יהודית.
תמונה
2. אין דבר כזה לא לעשות צבא!זאת חוצפה
מתן לקר. 4/29/2012 11:43:00 AM
הכל שקר וכזב! אין דבר כזה לא לעשות צבא!
זאת חובה שאין כדוגמתה!!! כולם חייבים לעשות
.צבא ולעלות על מדים!!! זאת חובתינו כאזרחי מדינת ישראל! שום תורה לא פוטרת את השירות הצבאי נקודה!
תמונה
3. רוצים שוויון מלא? אז עד הסוף!
hagai 4/29/2012 12:07:00 PM
כולם שווים!! כולם מתגייסים!! גם הערבים!! קדימה! למה לא מדברים על ערביי ארץ ישראל??? להיות שופט נוצרי בבית המשפט או מנתח לב בחיר בהדסה עין כרם הוא יכול, אבל להיות חייל לא??! הם גם חיים פה והצבא שומר גם עליהם לא? רוצים שוויון מלא- אז עד הסוף!
תמונה
4. ל-2
4/29/2012 2:17:00 PM
באופן עקרוני אתה צודק אבל זה גם הולך לנטל של לימוד תורה, וליתר דיוק, כולם חייבים ללמוד תורה (ברצינות, לא "לצאת ידי חובה" בכמה יח"ל לבגרות). כמו שאמר הרב קאפח זצ"ל (בניסוח כזה או אחר, העיקרון נשאר): החילונים צודקים בזה שכולם צריכים ללכת לצבא והחרדים צודקים שכל הבחורים צריכים ללמוד תורה. אין דבר כזה לא ללמוד תורה!
תמונה
5. איחוד העם.
לא קריטי 4/29/2012 6:46:00 PM
בס"ד
לדעתי, מאוד חשוב ללמוד תורה. באמת! זה עוזר לא פחות מלהילחם בשורות הצבא. אולם- גם הרבנים הגדולים ביותר יודו שעזרת ה´ לא תעזור בלי ההשתדלות שלנו. וכל מי שיכול- ויש לו היכולת הפיזית והנפשית לצאת ולהלחם- מחוייב לעשות זאת! ומי שאין לו היכולת- שיתגייס כדי לתמוך במערך הלחימה. או במודיעין.. ובכל חייל שבו הוא יכול לתרום לבטחון המדינה. לימוד תורה לעומת זאת, לא יתאפשר אם לא ילמדו אותו רק מי שבאמת רוצים. אז אין כל טעם לנסות ולחייב אנשים.. כי לימודיהם לא יועילו אם לא יבואו מהם. כולנו מאמינים שבעתיד כל העם ישתוקק ללימוד התורה וזה יבוא ממנו.
עד שזה יקרה, ובגלל שעזרה אלוקית לא מספיקה וכל חייל וחייל משמעותי בקרב על המדינה והיישוב פה בארץ- הגיוס צריך להיות חובה על כולם! כולל כולם!
גם לשם איחוד העם. שבלי זה שום לימוד תורה, תסלחו לי, לא שווה דבר!
תמונה
6. שוויון מלא - גם בעבודת ה´
אבי 4/29/2012 7:49:00 PM
למה שחלק מהציבור יעבוד את ה´ והחלק השני יהנה מהפירות (כלכלה וביטחון) מבלי לשאת בעול? אנו שמחים בעול מלכות שמים, ולא נוותר עליו לעולם, אך כל מי שנהנה מטובו צריך לשאת בנטל.
תמונה
7. אני מסכים עם 1
aviavi444 4/29/2012 11:26:00 PM
אני מסכים עם מה שתגובה 1 אמר
אני לא אומר שלימוד תורה זה לא חשוב אבל כמו שתגובה 1 אמר ובצדק זה לא צריך לבוא על חשבון גיוס לצה"ל ולא על חשבון אחרים
ומי שרוצה באמת ללמוד יכול למצוא זמן לפני השירות הצבאי ללמוד אולי קצת בשירות הצבאי וכמובן גם אח"כ
לימוד תורה הוא חשוב אבל זה לא מספיק רק לימוד תורה צריך גם בפועל להילחם להגן על הארץ
בגלל זה חייב חייב להתגייס לצה"ל
תמונה
8. אני בשוק!
... 4/29/2012 11:49:00 PM
כולם צריכים להתגייס מזה הדבר הזה!! מה אי אפשר לשלב בשניהם?? 3 שנים תרומה למדינה מה זה לא מצווה מפני עצמה? זה חשוב פחות? לא! ומה הקשר ערבים עכשיו שהתגייסו לצבא?? זה המדינה שלנו מדינת היהודים ואנחנו צריכים להגן עליה ואם זה להתגייס או ללמוד תורה! אין זה או זה. שניהם מצוות ואם ב3 שנים האלו ילמדו פחות תורה ממה שלמדו פעם (חס וחלילה לא לא ללמוד בכלל) לא קרה כלום! גם זאת מצווה. מצווה חשובה מאוד. ואין פטור לאף אחד רק אם לא יכול באמת מסיבות כאלו ואחרות. ומספיק עם הקיצוניות שעם זה כבר שווה אז שווה עד הסוף. זה דבר מטופש להגיד וזה לא פותר שום דבר בשום בעיה!.
תמונה
9. החרדים מבזים את התורה.
אייל 4/30/2012 12:14:00 AM
איפה רשום בתורה שצריך להתחמק מתשלום מיסים?

שרות בצבא זה מס. ומס קשה אני מודה.

האם זה שאני לומד בערב כמה שעות
פוטר אותי ביום מתשלום מיסים? - לא!

החרדים מבזים את התורה.
אף אחד לא מפריע להם ללמוד, ואם הם יבקשו הם יקבלו מצה"ל חטיבה מיוחדת להם שבה יוכלו ללמוד שעה שעתיים ביום בנוסף לצבא שהם עושים.

מצוות צריך גם לקיים, לא רק ללמוד.

תמונה
10. החרדים מבזים את התורה.
אייל 4/30/2012 12:14:00 AM
איפה רשום בתורה שצריך להתחמק מתשלום מיסים?

שרות בצבא זה מס. ומס קשה אני מודה.

האם זה שאני לומד בערב כמה שעות
פוטר אותי ביום מתשלום מיסים? - לא!

החרדים מבזים את התורה.
אף אחד לא מפריע להם ללמוד, ואם הם יבקשו הם יקבלו מצה"ל חטיבה מיוחדת להם שבה יוכלו ללמוד שעה שעתיים ביום בנוסף לצבא שהם עושים.

מצוות צריך גם לקיים, לא רק ללמוד.

תמונה
11. ל-6 לימוד תורה זה לא נטל, זה זכות! וכך גם לשרת בצה"ל... (ל"ת)
כיפה אדומה 4/30/2012 12:59:00 AM
תמונה
12. קודם כל תגייסו את הדתיות!
אריה 4/30/2012 1:11:00 AM
ההשתמטות של הדתיות היא גם חוצפה שאין כדוגמתה
תמונה
13. ללא נושא
רייצ´לי 5/1/2012 5:40:00 PM
אפשר ללמוד תורה אבל לא על חשבון צבא!
אפשר את שניהם ביחד!!
תמונה
14. אדון אריה היקר,
שעשני כרצונו (: 5/1/2012 8:52:00 PM
יש אחוז מאוד גדול של דתיות שאומנם לא מתגייסות לצבא, אבל משרתות (ועוד איך משרתות!) את המדינה דרך השירות הלאומי.
תמונה
15. ל-12
הדס 5/1/2012 8:56:00 PM
שלום!
למה להתקיף? למה לצעוק? הרי מזה לא יצא שום הבנה\הסכמה\תמיכה\הדדיות....
בכל מקרה, אולי את\אתה לא מבין מדוע הדתיות לא מתגייסות, אבל האם ניסית אי-פעם לגלות ולנסות להבין את הסיבה? (לא בהכרח שהיא תתקבל על תדעתך, אבל היא אכן קיימת).
אני מ-ב-ט-י-ח-ה שזה לא נובע מחוצפה....
אז במקרה שתרצה\תרצי לדעת, אשמח לפרט.
יום טוב:)
תמונה
16. כולם שווים!
מי שמבין 5/2/2012 8:03:00 PM
"האחיכם ילכו למלחמה ואתם תשבו פה?!"
"הכל יוצאין אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה"
"והמלך אסא השמע (=הכריז על גיוס) את כל יהודה אין נקי"
כשיש מלחמה על קיומינו בארצנו *כולם* באים!
תמונה
17. צריך עוד אופציה - יש ת"ח שיעשו שירות מקוצר (ל"ת)
5/3/2012 8:54:00 AM
תמונה
18. כל התשובות נכונות
דוד 5/3/2012 5:12:00 PM
אין סתירה בין לימוד תורה משמעותי לבין שירות צבאי.
תמונה
19. ממש שטויות !
שחר 5/4/2012 10:02:00 AM
אין דבר כזה לפטור רק תלמידי חכמים בודדים !
כל הגברים צריכים להתגייס, וגם החרדים !!!!!
הם לא שונים מהחילונים ולא מהדתיים. יש להם דעות שאני כ"כ לא מצליחה להבין את ההיגיון שלהם ! וחוץ מזה שאתם לא יכולים לתת תשובה לזה שהוא לא משרת בצהל- כי הוא לומד תורה ! לכו תגידו את זה לאדם לא מאמין !!! נמאס לי מכל החפירות האלה של הלימוד תורה ! למה אי אפשר ללמוד תורה ביחד עם חיים של צבא ועבודה ?! מי שבצבא הוא כופר ????! אין להם כבר את התירוץ של זה שיש נשים שם וזה לא צנוע, כי יש את פרוייקט שח"ר או מה שזה לא יהיה שמגייס חיילים חרדים, ותאמינו לי שהצבא ישמח להגדיל אותו. לא זוכרת מי זה היה, איזה רב גדול אחד שאמר שקיצוניות היא לא טובה לשום תחום ! מה היה קורה אם כולנו היינו רק לומדים תורה כל היום ? היינו יכולים להתקיים ? לא ! וגם בלי תורה אנחנו לא יכולים ! אז שיקחו 3 שנים פסק זמן קצר, ויתנו לאלה שיותר גדולים מהם וכבר עברו את הצבא ללמוד תורה ולבנתיים הם ישרתו בצהל, ואחכ אני מבטיחה שלא יהיה אכפת לי לתת להם את כל החיים ללמוד תורה.
תמונה
20. שוויון מלא!
דוד 5/5/2012 9:59:00 PM
כולם חייבים לשרת שלוש שנים בישיבות, מינימום.
תמונה
21. ללא נושא
5/6/2012 2:07:00 PM
זה סתם חררה
תמונה
22. "אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה" (ל"ת)
רמב"ם הלכות מלכים ומלוכה, ז´, ז´ 5/6/2012 10:29:00 PM
תמונה
23. צריך לגייס את כולם חוץ
חסוי 5/6/2012 10:57:00 PM
צריך לגייס את כולם חוץ מתלמידי חכמים בודדים.
תמונה
24. תשאלו את הרמב"ם
בני"ש במיל´ 5/7/2012 7:33:00 PM
מי שמקיים בעצמו "ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם" - שייפטר. אבל מי שמוציא את האף מבית מדרש, ולא משנה למה, ובטח מי שדואג לחשבונות של פרנסה - שיתכבד וירים את האלונקה.
תמונה
25. אני מסכים עם 19
aviavi444 5/9/2012 2:52:00 PM
שחר אני מסכים עם כל מילה שאמרת את בהחלט צודקת
צריך שכולם יתגייסו לצבא ובלי תירוצים
תמונה
26. ללא נושא
eladaker 5/9/2012 9:33:00 PM
מי שלא מתגייס - לא מגיע לו שימרו עליו..
תמונה
27. קצת התבלבלתם..
לכל מי שהצביע ב´ (הרוב לצערי) 5/11/2012 8:20:00 AM
הקטע ש´´תלמיד חכם ´´עילוי´´ לא חייב ב.." מדבר על עבודה לפרנסתו! ולא על שירות צבאי! זה חובה!!
תמונה
28. "בריקודגלים"
רננה פ 5/11/2012 10:59:00 AM
אל תפתח פה לשטן כי הוא לא רופא שיניים. מזכ"ל בני עקיבא החלטת שחשש מהתפרעות. אם בארזים נפלה שלהבת. מה יגידו אזובי הקיר.....
תמונה
29. כן נכון
יעל 5/11/2012 11:47:00 AM
אולי זה על חשבון אחרים, אבל... מה זה פה???????. אם זה העקרונות שלהם- זכותם
אנחנו מדינה חופשית וחוצמזה שבלי התפילות ולימוד התורה- אין מצב לנצח אז...
תמונה
30. מה זאת אומרת? התשובה ברורה!
טוהר12 5/12/2012 8:57:00 PM
אי-אפשר להגיד שכולם מתגייסים, כי אז מה יהיה על לימוד תורה? אי אפשר להגיד שכל מי שלומד תורה אז יבחר בזה ולא יתגייס, כי יש הרבה שזה מה שהם אומרים, אבל הם לא באמת תלמידי חכמים גדולים, ומה שקורה זה שהם לא עושים לא את זה, ולא את זה. צריך לתת רק לתלמידי תורה שבאמת מתכוונים ללמוד, אולי לעשות מבחן כזה של תורה וכו´...
תמונה
31. תורה מגינה ומצילה
שירה 5/13/2012 10:56:00 AM
נקודה!

(יותר מצה"ל כמובן)
תמונה
32. לכל מי שכתב שהתורה מגנה
אכסדרה 5/14/2012 1:07:00 PM
ושכולם צריכים ללמוד תורה וכל זה
א. אין סתירה בין ללמוד תורה לבין לשרת בצבא
ב.לא זכור לי שדוד המלך למשל ישב בארמון שלו ואמר שהתורה תגן עליו, לא! הוא יצא ונלחם כך שאני לא מבינה למה ללמוד תורה פוטר מישו מלהתגייס לצבא
ולמי שכתב שהדתיות לא מתגיסות לצבא
א. מי שלא מתגייסת עושה שירות לאומי
ב.יש דתיות שכן מתגייסות לצבא ואני מכירה כמה בנות כאלה באופן אישי
תמונה
33. אחת ולתמיד
חייל ודתי בו זמנית!!! וואוו!!! 5/14/2012 9:41:00 PM
חדלו מלנתק את הצבא מהתורה. זוהי פשוט עקירת פסוקים מהתורה. אתם משליכים את כל ספר דברים לפח במקום להנחיל אותו בצבא שלנו. "לא תגרע". ברוח הפסוק, תפסיקו להיות גרועים. קומו עבדי ה´ והילחמו מלחמת קודש על ארצנו ונחלתנו.
תמונה
34. מה כ"כ נורא בצבא?
חיילת ודתית-כן, זה קיים 5/15/2012 2:42:00 PM
למה אתם חושבים שלהיות בצבא ולהיות דתי זה סותר??????????