ש"ס בקמפיין גזעני: ממשלת ליכוד תפגע באופי היהודי של ישראל

מטה הבחירות של ש"ס הפיק תשדיר תעמולה שטוען כי ממשלת הליכוד תאפשר גיור לכולם ותפגע בהלכה. ראשי ש"ס, במקביל, דורשים מנתניהו להתחייב לשמירה על סטטוס קוו בענייני דת ומדינה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/01/13 15:29 כו בטבת התשעג

ש"ס בקמפיין גזעני: ממשלת ליכוד תפגע באופי היהודי של ישראל
קמפיין שס, צילום: קמפיין שס

מפלגת ש“ס משיקה היום (ג‘) סרטון חדש - ”כוכבית גיור“ - המבקש להעביר את תחושת הסכנה מממשלת ליכוד-ביתנו-לפיד-לבני שתפגע קשות באופיה היהודי של מדינת ישראל, בענייני גיורים ונישואין.

בתשדיר נראים יוסי ומרינה עומדים מתחת לחופה, וביניהם מכונת פקס, שנשלחה, על פי הכלה, כמתנת חתונה מאת 'ביתנו'. במהלך הטקס מגלה החתן כי אשתו המיועדת אינה יהודיה, אך הנושא נפתר על המקום, בדמות תעודת גיור שמגיעה בפקס הישר אל מתחת לחופה.

במקביל, הבוקר שגרו שלושת מנהיגי ש"ס, אריה דרעי, אלי ישי, ואריאל אטיאס, אמנה ליו"ר מפלגת הליכוד ביתנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה דרישה להתחייבות לארבעה עקרונות מרכזיים: 1. שמירת הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה כפי שנעשה עד היום; 2. מניעת חקיקה שתאפשר גיורי בזק שלא על פי ההלכה; 3. מניעת הסדרתם בחוק של נישואין אזרחיים שיאפשרו נישואי תערובת של יהודים עם מי שאינם יהודים; 4. מניעת הפעלתה של תחבורה ציבורית בשבת.

"ההתפתחויות הפוליטיות של החודשים האחרונים הותירו אותנו מבולבלים. לאן פניו של הליכוד ביתנו מועדות כעת מבחינה יהודית? כמי שהכריזו מראש שימליצו על רה"מ בנימין נתניהו על הרכבת הממשלה הבאה, אנו מודאגים מכך יותר מכולם“, טוענים בש“ס, ”ההרס החברתי והדתי שממשלת ליכוד-לפיד 2003 הביאה על מדינת ישראל לא נשכח עד היום. הצעדים האחרונים של מפלגות מגוש השמאל והתנהלות הליכוד ביתנו הופכים את החזרה לממשלת ליכוד-לפיד 2003, ללא ש"ס, למציאותית. לכן אנו דורשים מראש הממשלה שיבהיר את עמדתו בנושאים שהם בנפשו של העם היהודי עוד לפני הבחירות".