ביו"ש חוששים: ירידת כוחה של הליכוד-ביתנו - תפגע בהתיישבות

לאחר שדחתה מספר הצעות לסיור פוליטי ביהודה ושומרון, החליטה לשכת נתניהו, בישורת האחרונה של מערכת הבחירות, לקיים סיור על מנת לנסות ולבלום את זליגת המצביעים למפלגת "הבית היהודי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/01/13 11:31 כו בטבת התשעג

ביו"ש חוששים: ירידת כוחה של הליכוד-ביתנו - תפגע בהתיישבות
- The Official White House, צילום: - The Official White House

הירידה בסקרים אילצה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לתכנן סיור ביהודה ושומרון, בישורת האחרונה של מערכת הבחירות, לאחר שבמשך שבועות בחרה לשכתו לסרב למספר הצעות לסיור שכזה.

על פי הדיווח היום (ג‘) בעיתון ”מעריב“, נתניהו יקיים סיור פוליטי בכמה יישובים ביהודה ושומרון, בעקבות יוזמה של שבח שטרן, מפעילי הליכוד הבולטים בהתיישבות. שטרן סיפר כי "ביקשתי שיגיע לביקור בעופרה וקיבלתי תשובה שלילית. אמרו לי שזה בגלל אילוצי לו“ז, מאוד התאכזבתי". רק אמש, הבין שטרן כי לשכת נתניהו החליטה ליזום סיור עצמאי ביהודה ושומרון, שנועד, על פי גורמים בליכוד-ביתנו, לחזק את התמיכה במפלגה בקרב המתיישבים, נוכח התחזקות ”הבית היהודי“.

רכזי המטה הדתי-לאומי בליכוד עדיין מעריכים, בפגישה שהתקיימה באחרונה, כי פגיעה בכוחה של מפלגת הליכוד-ביתנו תוביל לנזק להתיישבות. "ברור לנו שתהיה לירידה כזו גם השפעה בשטח, כפועל יוצא מזה. אנחנו מבינים את זה היטב. גם ציטטו לנו ח"כים שאמרו את זה", טען גורם במטה, "המתיישבים יאבדו את עוגני התמיכה שלהם בליכוד. נעשה את כל המאמצים שזה יקרה כדי למנוע פגיעה בהתיישבות".