Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
פרשיות השבוע - כיפה

פרשיות השבוע

הזוכה הטרי בלוטו יכול ללמד את כולנו שיעור במוסר, הרפתנים לעומתו כנראה בחרו את השבוע הכי גרוע להפגין. סיכום השבוע

חדשות כיפה חיים אקשטיין 05/08/11 08:56 ה באב התשעא

פרשיות השבוע
דוד שי, ויקיפדיה העברית, צילום: דוד שי, ויקיפדיה העברית

הוא מסתובב ונודד כל הזמן, מדי שנה בשנה, אבל נדמה שהפעם הוא מצא סוף סוף את המקום המתאים לו באמת. על פי הלוח המוסלמי, המנותק משנת החמה, חודש הרמדאן יכול ליפול בכל עונה שהיא. לפני כמה שנים ימי הצום חלו במקביל לחודש תשרי שלנו, עוד כמה שנים הם יחולו במקביל לסיוון, ומאוחר יותר המוסלמים יתענו כשאנחנו נחגוג את פורים. אבל לו רק היה אפשר, היה צריך להקפיא את הרמדאן השנה. שיחול תמיד בחודש אב שלנו. כשאנחנו מקבלים אישורים לעשות צעדות ותהלוכות באזור הר הבית בתשעה באב או לפניו, אף על פי שלא נעים לקבל אישור בשביל דבר כזה, עדיין אפשר לשכוח שירושלים חרבה. המצב לא כל כך נורא, הרי אנחנו כאן בהר הבית.
אז הנה, עכשיו כשהמשטרה מבטלת אירועים בהר הבית בגלל הרמדאן, אי אפשר להתעלם מכך שהר ציון שמם, שועלים הלכו בו.

תזמון מושלם
האירועים לציון שש שנים לעקירת גוש קטיף החלו כבר השבוע, משום מה, אף על פי שהעקירה התבצעה אחרי תשעה באב והשבוע אמורים להתאבל על אירוע היסטורי אחר. אבל נניח לעובדה הזאת, ונכתוב על כך שהשבוע כבר התקיים אירוע בסימן זיכרון וגעגועים לגוש קטיף, וכן החל מבצע התרמה ליישובי הקבע, אבל האירוע שהכי הזכיר את העקירה ואת מה שנגרם בעקבותיה, היה הגראד שנחת בקרית גת.

פרוייקט אהבת חינם
פרוייקט "משקפת" יצא השבוע לדרך בקול תרועה רמה. כלומר, תרועה שנשמעת חזק בציבור הדתי/ימני, ומתישהו הדציבלים שלה אמורים להגיע גם לאזניים חילוניות/שמאלניות. מטרת הפרוייקט: להביא כמה שיותר אזרחים לביקור בתחומי יהודה ושומרון. השאיפה: חצי מיליון מבקרים תוך חמש שנים. המדור מאחל בהצלחה, ומקווה שבהמשך יהיה אפשר להרחיב את הפרוייקט - שלא רק אלה שבתוך הקו הירוק יכירו את המקומות שמחוצה לו, אלא שכולם יכירו את כולם. שגם המתנחלים יכירו לעומק את תל אביב (ולא רק כדי לעשות משם צעדה בחזרה לשומרון), ותושבי המרכז יכירו את תושבי הנגב והגליל ולא רק את הסטיגמות עליהם, שכל עם ישראל יבקר בירושלים וגם ירושלמים שאינם רגילים לצאת מבין החומות יידעו איך נראית חיפה או אשדוד. אם כבר נלחמים בדעות קדומות בתוכנו, אז עד הסוף.

כבר עשרים שנה
ברכות לישיבת הר עציון, ולמכללת הרצוג שעל ידה, עם סיומם של ימי העיון בתנ"ך התשע"א. כבר 20 שנה, מאות שיעורים בכל פעם, ועדיין כמות הדברים שאפשר להגיד על ספר הספרים אינה נגמרת. זה מלמד על הכישרון של המרצים בימי העיון, אבל עוד יותר על גדולתו של ספר שכלפי חוץ נראה יחסית קטן - אך באמת הוא אינסופי.

מדברת אראלה, רצינו להודיע לך שזכית בשכוייח
שכוייח השבוע מוענק לזוכה הטרי בלוטו, שזכה השבוע בשבעה מיליון שקלים, בגיל 90. נכון, עם שבעה מיליון שקל בבנק אתה לא צריך גם שכוייח, ובכל זאת לוועדה יש מספר נימוקים לבחירה: א. האמונה של הזוכה ראויה לציון - גם בגיל מופלג אפשר להאמין שאף על פי שיתמהמה, הפרס הראשון בלוטו עדיין יכול לבוא; ב. כל זוכה בפיס שומר על אלמוניות, אבל הזוכה החדש הוא אלמוני אפילו עבור בני משפחתו. הוא סיפר השבוע כי אין בכוונתו להודיע למשפחתו על הזכייה עד אחרי תשעה באב - ששום דבר לא יפריע לאבל על החורבן; ג. הזוכה המאושר, שהוא גם סבא מאושר, החליט לתת את כל הכסף לנכדיו; ד. הוא גם הסביר מדוע לתת הכל לנכדים - "בתכריכים אין כיסים, לא אקח איתי שום דבר לעולם הבא. חונכתי לעזור לילדים ולנכדים, ואין מאושר ממני שבסוף ימי יש ביכולתי להגשים זאת."

ותהייה קטנה לסיום
עכשיו גם הרפתנים נאבקים. הממשלה עשתה צעד חשוב למען החברה כדי להוריד את מחירי החלב, אבל לכל הורדת מחירים יש מחיר, והרפתנים שמפסידים מהעניין פתחו במחאה משלהם. העיתוי למחאה מובן - אנחנו בשוונג של מחאות עממיות. ובכל זאת, בדיוק בימים שבהם כל מוצרי הבשר יורדים מהתפריט של חלק גדול מעם ישראל, דווקא הרפתנים - האנשים היחידים שנהנים מתשעת הימים (חוץ ממוכרי הדגים) - כועסים עכשיו?


והתחזית לשבוע הקרוב: לא משנה כמה אנשים יצטרפו לזעקה על המחסור בדירות, יותר אנשים יזעקו (אם לא תהיינה הפתעות לפני יום שני בערב) על מחסור בבית אחד בסך הכל, אבל המחיר שאנחנו משלמים בגלל המחסור הזה הוא הרבה יותר גדול.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן