"הרב קרים לא רוצה כלל נשים במרחב הציבורי"

מייסדת הארגון 'משפחה חדשה' לא אהבה את עמדתו של הרבצ"ר לפיה קצין דתי אינו יכול לשרת ביחידה מעורבת. "כבודה של בת מלך פנימה, הם מצקצקים ובעצם אומרים, 'שבו בבית, תבשלו ותשתקו'"

חדשות כיפה 27/04/17 10:05 א באייר התשעז

"הרב קרים לא רוצה כלל נשים במרחב הציבורי"
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

הביקורת על הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב אייל קרים, הגיעה בימים האחרונים בעיקר מבית. היום (חמישי) תוקפים אותו בארגון 'משפחה חדשה' על כך שלטענתם הוא מעוניין להדיר נשים מכל תחומי החיים הציבוריים.

במכתב ששיגר אתמול לרבנים עוזר הרבצ"ר, הרב אודי שוורץ, הוא ניסה להתנער מהאחריות שהטילו על הרבנות הצבאית בניסוח פקודת 'השירות המשותף' ולצד זה הדגיש כי הפקודה לא בעייתי כפי ששהיא מטיירת בקרב הציונות הדתית. בנוגע לשירות ביחידות מעורבות ציין הרב שוורץ ואמר כי "עמדת הרב הראשי לצה"ל היא, שקצין או נגד שומר מצוות אינו יכול לשרת ביחידה לוחמת מעורבת". עמדה שעוררה את חמתם של חברי ארגון 'משפחה חדשה'.

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת הארגון אומרת כי "טועים מי שחושבים שהנושא בשמו מדבר הרב קרים הוא רק המאבק בשירות נשים ביחידות קרביות". לדבריה, "הרב קרים מייצג עמדה שמבקשת לא לראות כלל נשים במרחב הציבורי. לא בצבא, לא על הבמה, לא בפוליטיקה ולא בקהילה העסקית. "כבודה של בת מלך פנימה" הם מצקצקים ובעצם אומרים לכולנו, "שבו בבית, תבשלו ותשתקו". בעמדה הזו צריך להיאבק בכל דרך, כי אם הקרימים למיניהם ינצחו, הבנות וגם הבנים שלנו לא יהיו מסוגלים לחיות כאן".

עו"ד רוזנבלום ציינה כי היא מתכוונת לפנות הבוקר לפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, בדרישה שייבחן באם לא עבר הרב קרים על פקודות הצבא, בדרישתו מקצינים דתיים שלא לפקד על יחידות מעורבות. "הרב קרים", היא מציינת, "הוא לא ראש ישיבה או עמותה, אלא האחראי על הדת בצבא ואסור לו להתערב בשיקולי כוח האדם בצה"ל כשהלכה למעשה הוא דורש מקצינים דתיים לעזוב תפקידים שכבר מונו אליהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן