"שר החוץ הגרמני רצה להביך את נתניהו וישראל"

העיתונאי אלדד בק שמסקר במשך שנים רבות את יחסי ישראל-גרמניה אומר, כי הוא "גאה שסוף סוף מי שעומד בראש המדינה שלנו הראה לגרמנים שיש גבול". לדבריו הממשל הגרמני התנהג ב-"חוצפה בלתי רגילה"

חדשות כיפה 26/04/17 09:35 ל בניסן התשעז

"שר החוץ הגרמני רצה להביך את נתניהו וישראל"
פלאש 90. יונתן סינדל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

העיתונאי אלדד בק מגבה את ראש הממשלה. בנימין נתניהו החליט שלא להיפגש עם שר החוץ הגרמני, לאחר שזה סירב לבטל את פגישתו עם ארגוני השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה ו-'בצלם'. העיתונאי שעוקב במשך שנים רבות אחר הממשל הגרמני סובר שמדובר כאן בפרובוקציה מכוונת מצד גרמניה.

בראיון לערוץ 2 אמר אתמול (שלישי) בק כי הוא "גאה שסוף סוף מי שעומד בראש המדינה שלנו הראה לגרמנים שיש גבול. זו חוצפה בלתי רגילה של הממשל הגרמני". לדבריו התנהלותו של השר זיגמר גבריאל תואמת את המדיניות החתרנית של הממשל הגרמני תחת מדינת ישראל.

בנוסף לכך הוא טוען שגבריאל ידע בדיוק עם מי הוא הולך להיפגש כשנקבעה פגישתו עם 'שוברים שתיקה', מאחר ומזה שנים מעבירה גרמניה תקציבים משמעותיים לארגון שלא פעם הכפיש את ישראל וחייל צה"ל בעולם.

מעבר לכוונות הממשל הגרמני כלפי ישראל, בק סבור ששר החוץ הגרמני רצה במכוון לעורר פרובוקציה כדי להפיך את נתניהו וכדי להעלות את מניותיו בקרב הציבור הגרמני. "זיגמר גבריאל מגיע לישראל בעיצומה של מערכת בחירות גורלית בגרמניה", הוא כתב אתמול באתר 'מידה', "לאחר שוויתר על הנהגת מפלגתו ועל מועמדות למשרת הקנצלר הוא נחשב אמנם לגוויה פוליטית, אך הוא עדיין יכול לספק כותרות. וזה בדיוק מה שהוא עשה, באופן מכוון, באמצעות כוונתו להיפגש עם נציגי 'שוברים שתיקה' ו'בצלם'. מדובר בפרובוקציה מכוונת שנועדה להביך את נתניהו ואת ממשלת ישראל, ולזכות את הסוציאל־דמוקרטים בנקודות בקרב דעת הקהל בבית. מי שמבין את רגישות היחסים בין גרמניה וישראל היה נמנע מפרובוקציה כזו".

בניגוד לבק, מנכ"לית 'שוברים שתיקה' היוצאת יולי נובק תקפה את נתניהו על ביטול הפגישה עם השר הגרמני. "ראש הממשלה מתנהג בצורה לא סבירה", היא אמרה אתמול בכנס צעירי מפלגת מרץ. לדבריה, "פיל בחנות חרסינה דיפלומטית היא מחמאה להתנהלות של נתניהו, וזה בהחלט מה שלא מצופה מפוליטיקאי מנוסה".

נובק העידה כי אפילו היא הופתעה שראש הממשלה ניסה למנוע את פגישת גבריאל עם הארגון שעד לאחרונה עמדה בראשו, "תמיד הייתי אומרת לעצמי: 'שום דבר לא יפתיע אותי, כבר ראיתי הכול'. אבל ב-48 השעות האחרונות פשוט הופתעתי, זה כל כך פסיכי".