טראמפ על השואה: "הפרק האפל ביותר של ההיסטוריה האנושית"

נשיא ארה"ב הכריז במליאת הקונגרס היהודי העולמי: "לעלם לא עוד". טראמפ גם הזהיר מהאיומים המודרנים כדוגמת האנטישמיות והמשטר האיראני, "עלינו להדוף דעות קדומות ואנטישמיות בכל מקום שבו הן נמצאות"

חדשות כיפה 24/04/17 09:11 כח בניסן התשעז

טראמפ על השואה: "הפרק האפל ביותר של ההיסטוריה האנושית"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

"הפרק האפל ביותר בהיסטוריה האנושית", כך כינה הלילה (שני) נשיא ארה"ב את שואת העם היהודי בנאום שנשא בפני באי עצרת המליאה של הקונגרס היהודי העולמי בניו יורק.

 

בנאום בן מספר דקות אמר דונלד טראמפ בנוגע לשואה: "אנו מתאבלים, זוכרים, מתפללים, ומתחייבים: 'לעולם לא עוד'. הדעת אינה יכולה לתפוש את הכאב, את הזוועה ואת האובדן. שישה מיליון יהודים, שני שלישים מיהודי אירופה, נרצחו בהשמדת העם של הנאצים. הם נרצחו על ידי רשע שמילים אינן יכולות לתאר, ושהלב האנושי אינו יכול לשאת".

טראמפ דיבר על הצורך בהעברת הסיפור מדור לדור, "ביום הזיכרון לשואה אנו מספרים את סיפורי האבות, האימהות והילדים, שחייהם חוסלו ואהבתם נקרעה מעל פני האדמה. אנחנו גם מספרים את סיפורי האומץ מול פני המוות, האנושיות מול פני הברבריות, והרוח הבלתי שבירה של העם היהודי".

בהמשך דבריו קישר טראמפ את המאורעות הקשים שפקדו את העם היהודי לאנטישמיות ולמשטר האיראני של ימינו, "כיום, בסך הכל כמה עשורים לאחר השואה, אנו רואים אומה גדולה שצמחה מן המדבר ואנו רואים מגן דוד גאה מתנופף מעל מדינת ישראל. המגן הזה הוא סמל להתמדה היהודית. זו אנדרטה לכוח שלא נכנע. אנו זוכרים את המלים המפורסמות המיוחסות לתאודור הרצל: אם תרצו, אין זו אגדה. יהודים ברחבי העולם הוכיחו את האמת שבמילים הללו יום אחר יום. בזיכרון אלה שאבדו, אנו מחדשים את מחויבותנו ואת נחישותנו שלא להתעלם מהאזהרות של ימינו".

 לדבריו, "עלינו להדוף דעות קדומות ואנטישמיות בכל מקום שבו הן נמצאות. אנחנו חייבים לנצח את הטרור, ואסור לנו להתעלם מאיומי המשטר שמדבר בגלוי על השמדת ישראל. אנחנו לא יכולים לתת לזה אפילו לעלות על הדעת. אמריקה עומדת לצד מדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן