ח"כ יוגב במתקפה על מבקר המדינה: "מסקנות הדו"ח על צוק איתן - מוטות"

ח"כ מוטי יוגב שבעבר היה סגן מפקד אוגדת עזה, מותח ביקורת קשה על התנהלות המבקר בהכנת הדו"ח על צוק איתן. "נכנס לנושאים שאינם מתחום עיסוקו. מסקנותיו אינן מדויקות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/02/17 09:02 ב באדר התשעז

ח"כ יוגב במתקפה על מבקר המדינה: "מסקנות הדו"ח על צוק איתן - מוטות"
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

דו"ח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן, עתיד להתפרסם היום (ג') בשעה 16:00, אך ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי לא חיכה עד אז כדי לתקוף אותו על עבודתו ומסקנותיו, אותן הוא מכנה "מוטות" בהודעה אותה פרסם בתקשורת.

יוגב שהוא חבר ועדת חוץ וביטחון, אל"מ במיל' וכיהן בעבר כראש מטה וסגן מפקד אוגדת עזה, אומר לקראת פרסום הדו"ח בהודעה לתקשורת כי "מתוך עיון ראשוני בדו"ח המבקר על מנהרות "צוק איתן" ומהיכרותי את החומר היטב שנים ארוכות, מבקש לומר כמה נקודות".

יוגב פותח בשבחו של יו"ר מפלגתו ואומר כי "שר החינוך נפתלי בנט היה אכן מהמעוררים בקבינט, את הצורך לפעול למיגור איום המנהרות". לטענתו, "פערי המודיעין ברצועת עזה, שנבעו גם מההתנתקות מהשטח, תרמו לאיום שהתגבר, בעת שאנחנו ידענו מעט מידי על איום המנהרות והוא לא קיבל את התשומות הנדרשות בסדר העדיפויות של מכלול האיומים וההתמודדות איתם".

עוד מוסיף הקצין הבכיר לשעבר כי "צריך לזכור עוד פרט והוא ששר האוצר דאז, קיצץ מאד בתקציב הביטחון, דבר שהיקשה גם הוא על יכולותיה להיערך להתמודדות עם כל האיומים". בהמשך הוא כותב ש-"גורמי פיתוח אמצעי הלחימה במשרד הביטחון, נתפסו לקונספציות מסוימות ויקרות ולא נתנו דעתם לפתרונות מקצועיים, פשוטים וזולים. כאן היה כשל המתמשך גם כיום".

ח"כ יוגב מוצא לנכון גם להגן על אחד ממושאי הביקורת בדו"ח ובכלל ראש הממשלה נתניהו, "מרגע שלראש הממשלה הובא המידע על עוצמת האיום הנשקף מהמנהרות, כמחצית השנה לפני "צוק איתן" - סביב ינואר 2014, הוא הורה למערכת הביטחון ולצה"ל, לפעול בכל דרך להיערך כנגד איום זה. כך עודכננו אז, בועדת החוץ והביטחון ואף סיירנו במנהרה חודרת מרצועת עזה ועמדנו על היערכות הכוחות".

בסיום דבריו הוא עובר למתקפה על מבקר המדינה שלדעתו לא עשה עבודה מקצועית. "אני סבור", הוא אומר, "שמבקר המדינה נכנס לנושאים שאינם מתחום עיסוקו, הן לגבי דעות וויכוחים בקבינט שהם לגיטימיים וחלק חיוני ממהות הדיון והן לגבי הדעות השונות לגבי פעולות מבצעיות שונות. כלל ישיבות הקבינט, הכרחי שיהיו בפורום סגור, מתוך אחריות לביטחון ישראל. ביקורתיי על מבקר המדינה, שלא עשה עבודתו שלמה ומסקנותיו אינן מדויקות ולכאורה אף מוטות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן