עושים סדר: היישוב עפרה יפיץ חוברת שתסביר את האיוולת בהריסת הבתים

חוברת שתופץ בימים הקרובים תנסה להסביר לבאי בתי הכנסת מהו בדיוק חוק ההסדרה ומהי האיוולת הגדולה בהריסת הבתים בעפרה ובהתיישבות בגלל חוסר הסדרה. הרב גיסר: "בג"ץ עושה מחטף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/17 20:04 כז בשבט התשעז

עושים סדר: היישוב עפרה יפיץ חוברת שתסביר את האיוולת בהריסת הבתים

חוברת שהפיצו תושבי עפרה בבתי הכנסת ברחבי הארץ, מופיעים הסברים מפורטים על מצבם המשפטי של תשעת הבתים המיועדים להריסה בעפרה ומעמדם המשפטי של כל שאר הקרקעות ביהודה ושומרון. מטרת החוברת היא להביא לידיעת אזרחי ישראל את האבסורד הנורא הכרוך בפינוי תשעת הבתים ואת חוסר הצדק בדבר.

כתב מקור ראשון יהודה יפרח, כתב את אחד המאמרים בחוברת ושם הוא כותב, בין השאר: "בוא נתחיל בעובדות: הארגונים 'יש דין' ו'בצלם' שהגישו את העתירה בשם חמישה פלשתינים, טענו שתשעת הבתים בעפרה "נבנו על קרקע פרטית מוסדרת, אשר לטענת העותרים הפלשתינים מצויה בבעלותם מכוח ירושה". בית המשפט קיבל את העתירה שלהם. אז מה אתם, גזלנים שמבקשים מהשופטים להתעלם מהגזל?

שאלה מצוינת. אם תקרא את פסק הדין של השופט אשר גרוניס תגלה שבית המשפט לא דחה את טענת המתיישבים שלפיה "העותרים )הפלשתינים( אינם רשומים כבעלי המקרקעין עליהם נבנו המבנים, ואיש מהם אינו טוען לבעלות בחלקות עליהם מצויים שלושה מבין תשעת המבנים נושא העתירה". בהכרעת הדין כותב נשיא בית המשפט העליון לשעבר במפורש כי "אין בהכרעתנו בעתירה זו משום קביעה בדבר זכויות הקניין של מאן דהוא במקרקעין הנדונים".

הרב אברהם גיסר, רב היישוב עפרה, כותב בחוברת לגבי חוק ההסדרה וההטיה של בג"ץ: "כאשר דחה בג"ץ את בקשת המשפחות לעיכוב ההריסה בעפרה הסבירה זאת השופטת מרים נאור לפי לשון פסק הדין המקורי: "קשה להשתחרר מהרושם שנעשו פעולות שתכליתן לקבוע עובדות בשטח )...( במה שנחזה כמחטף שנעשה לאחר הגשת העתירה לפני שהוצא צו ביניים".

והנה חלפו רק יומיים, ולמחרת, יום שני בשעת לילה, אושר ונחקק חוק ההסדרה שמטרתו להגן על בתים כדוגמת אלה שבעפרה, וכמותם עוד מאות בתים שניבנו בידי המדינה מפני פסקי ההרס של בג"ץ. ויהי ערב ויהי בוקר: בג"ץ מפרסם - בהרכב מקרי, כמובן, בראשות נאור והשופטים מני מזוז ועוזי פוגלמן - פסק הרס נוסף בסדרה. הפעם: 17 מבנים בתפוח־מערב. אבל האם לא התקבל כבר חוק שלפיו מבנים כאלה יוסדרו? השופטים לא שמעו על החוק? הם אינם כפופים לחוקי הכנסת? התשובה פשוטה: מחטף.

חוק ההסדרה ייכנס לתוקפו רק בעוד עשרה ימים, אחרי פרסומו ברשומות, ושופטי בג"ץ הנכבדים הזדרזו אפוא להנפיק פסק הרס נוסף, מחטף חוקי למהדרין של בג"ץ - והדת ניתנה בבירה. ואולי ההגדרה הנכונה אינה מחטף, אלא חמור מכך. הנשיאה נאור מתייחסת לחוק ההסדרה, כמו לחוקים אחרים, כאילו היו חומר ביד היוצר - אך בידיה. לכן, מתוך הביטחון בכוחה לבטל חוקים, היא יכולה פשוט להתעלם מקיומם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן