הרשת השבוע: הסרטונים של הרצוג

בקיץ הקרוב יתקיימו פריימריס לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, והרצוג, יצא בימים האחרונים בקמפיין פייסבוק שזכה לכותרת "Face to face". אהבתם את זה?

חדשות כיפה ירון ריקובר 23/02/17 17:23 כז בשבט התשעז

הרשת השבוע: הסרטונים של הרצוג
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אני מחבב את יצחק הרצוג. לבוז'י יש רקע משפחתי מרשים, קריירה פוליטית מכובדת, הדת לא זרה לו (בודאי ביחס לאיש שמאל חילוני), והוא איש נעים הליכות ותרבותי. נפילות הלשון המפורסמות ושגיאות הדגלים והשמות מוסיפות לו בעיניי הרבה חן ואנושיות. ואם כל זה לא מספיק, כיו"ר האופוזיציה בוז'י הוא נכס בלתי רגיל לשלטון הימין. במשך שנה וחצי הוא חשש להוציא מפיו ביקורת על תפקודו של ראש הממשלה נתניהו כדי לא לסכל הזדמנות להיכנס לממשלה, וגם אחרי שליברמן מונה לשר הביטחון וסתם את הגולל על ממשלת אחדות, הרצוג משאיר את תענוג ההשתלחות לצמד-חמד אראל מרגלית ואלדד יניב. אפילו אהוד ברק, שבינתיים לא רץ לשום מקום, נראה יותר חד ממנו.

כשאין שלטון באופק, במפלגת העבודה עוברים לעיסוק החביב עליהם - התכתשות פנימית. בקיץ הקרוב יתקיימו פריימריס לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, והרצוג, שיודע שהוא צריך לעבוד קשה בשביל לשמור על התפקיד, יצא בימים האחרונים בקמפיין פייסבוק שזכה לכותרת "Face to face". בסרטונים, אותם ניתן לראות בדף הפייסבוק שלו, הרצוג מאתגר את עצמו במפגשים פנים אל פנים עם גולשים שהגיבו בביקורתיות לפוסטים שלו בפייסבוק. הרצוג מגיע לביתם של הגולשים, מחניף קלות לעיצוב הסלון וטיב הקאפקייק, ואז מתיישב עם בעל או בעלת הבית ומבקש מהם להקשות עליו בשאלות. השאלות נעות מ-"למה התעקשת על עצרת לזכר רבין" ועד "כפרה עליך, למה אתה פראייר של ביבי". הרצוג משתדל לזרום עם המארחים שלו אבל למרבה הצער, בוז'י הוא בוז'י: הכריזמה לא מתפרצת, התשובות צפויות מדי, ולמרות שהסרטון נמשך קצת יותר משתי דקות אתה רק רוצה למצוא דובי ולהרדם. לא, לא בגלל שקרה משהו מלחיץ.

(צילום: צילום מסך)

אני יכול להבין את המחשבה שעומדת מאחורי ההפקה הזאת. הרצוג נתפס כמרוחק ומחושב מדי, בודאי ביחס ליריביו לתפקיד עמיר פרץ ואראל מרגלית. המחשבה השיווקית שעומדת מאחורי הסרטונים היא לנסות להוכיח שהרצוג יכול להתמודד עם שאלות קשות, להתערבב עם העם ולדבר בשפת הפריפריה, ועדיין להשאר בממדים שלו, כלומר ללחוש את המסרים שלו ולא לצעוק אותם עד להשתנקות מביכה. כל זה בשתי דקות וחצי, כיאה למימד האינטרנטי. אבל זה לא יספיק. בשמאל רוצים לראות אש בעיניים, התקשורת מלבה ציפיה למלחמה בשלטון הימני הבלתי נגמר ש"רומס את חופש הביטוי", "הורס את התרבות" ו"גורם לבידוד מדיני". הרצוג לא יכול לספק את זה, וגם הסרטונים הללו לא יעזרו לו. מי שהביא למפלגתו 24 מנדטים בבחירות האחרונות בעיקר בזכות העובדה שהוא אינו ביבי, וירד בסקרים האחרונים למספר חד ספרתי, יסיים ככל הנראה בקיץ הקרוב את תפקידו כיו"ר מפלגת העבודה, ואולי גם את הקריירה הפוליטית שלו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן