בניגוד לעסקת הטיעון: הרב מצגר ירצה 4.5 שנות מאסר

עוד שנה: בית המשפט דחה את הסדר הטיעון עליו חתמו הרב מצגר והפרקליטות והחמיר בעונשו של הרב הראשי לשעבר שהורשע בקבלת שוחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/17 13:52 כז בשבט התשעז

בניגוד לעסקת הטיעון: הרב מצגר ירצה 4.5 שנות מאסר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה יועד הכהן, גזר עונש של ארבע שנות מאסר וחצי על הרב הראשי לישראל לשעבר, יונה מצגר, שהודה במסגרת הסדר טיעון בשורה של עבירות שוחד .

השופט לא קיבל את הסדר הטיעון לעניין העונש, בו הוסכם כי על הרב מצגר יגזרו שלוש שנות מאסר וחצי, והחמיר בעונש המאסר שנגזר על הרב מצגר.

כחלק מעסקת הטיעון הוגש נגד הרב מצגר כתב אישום מתוקן, בו נטען כי הרב מצגר ביצע במהלך שנות כהונתו כרב הראשי לישראל, עבירות רבות ובהן לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, ועבירות מס, תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם. כמו כן במהלך חקירת התיק ביצע הרב מצגר עבירות של שיבוש מהלכי משפט.

הרב מצגר ביצע במהלך שנות כהונתו כרב הראשי לישראל, עבירות רבות ובהן לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, ועבירות מס, תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם. כמו כן במהלך חקירת התיק ביצע הרב מצגר עבירות של שיבוש מהלכי משפט.

במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן, קיבל הרב שוחד בסך כולל של כ-5 מיליון ₪ ומתוכם נטל לכיסו סך של כ-3 מיליון ₪, לאחר שהתחלק בכספי השוחד עם נהגו, ששימש כשליחו לקבלת כספי העבירות. שאר הכסף עבר לנהגו. כתב האישום המתוקן כולל שישה אישומים בהם מואשם הרב מצגר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן