בנט למפגינים לשחרור מנגיסטו: "אסור לשחרר מחבלים"

מטה המאבק לשחרור אברה מנגיסטו שנמצא בשבי החמאס מנסים לייצר לחץ על חברי הממשלה. אמש הם היו אצל השר נפתלי בנט שאמר להם ביושר: "אני נגד שחרור מחבלים. צריך לייצר לחץ על החמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/17 19:09 כג בשבט התשעז

בנט למפגינים לשחרור מנגיסטו: "אסור לשחרר מחבלים"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

שר החינוך נפתלי בנט שוחח אמש עם מפגינים למען שחרור אברה מנגיסטו משבי חמאס שהפגינו מול ביתו, והבהיר: "אני נגד שחרורים מחבלים". השר הודה כי הוא "לא איש בשורות, זה לא מצב טוב, אף אחד לא בחר במצב הזה" אך הבטיח: "אף אחד לא נשכח".

היום הוא פרסם פוסט בו כתב: "גם כשלא נעים צריך לומר את האמת: אסור לשחרר מחבלים. אתמול הפגינו מול ביתי פעילים למען אברה מנגיסטו, הבחור שנמצא בעזה. כואב הלב על משפחה שאינה יודעת מה עלה בגורל בנם.
מאידך, אסור לנו להמשיך בנוהל הנפסד של שחרור מחבלים רוצחים.

בנט הזכיר כי "מנהיג החמאס החדש יחיא סנוואר, שרצח במו ידיו, שוחרר על ידי ממשלת ישראל (!) בעיסקת שליט. הרוצחים משוחררי עיסקת שליט חזרו לרצוח יהודים, לצערי בהצלחה גדולה". תפקידנו לעשות מה שנכון, גם כשאינו נעים. יש להפעיל לחצים על חמאס, אך לא לשחרר רוצחים".

היום מוחזקות בעזה גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד שנהרגו בצוק איתן ואברה מנגיסטו שחצה את הגבול לעזה בספטמבר 2014 ומאז נעלמו עקבותיו.

לפני כעשרה ימים פרסם חמאס ברשת אל-ג'זירה כי ישראל העבירה הצעות באמצעות מתווכים, אולם "הנוסחה שמציעה ישראל לא מגיעה למינימום הדרישות". בישראל מסרבים להגיב.

משפחתו של סגן הדר גולדין אשר מוחזק בידי חמאס בעזה התייחסה לפרסום ומסרה: "למדנו שלא צריך להתרשם מדיבורים, שמועות וכותרות. אנו ממשיכים לדרוש מממשלת ישראל להפעיל את מלוא סל הכלים כדי להפעיל לחץ אינטנסיבי על חמאס. רק לחץ שכזה יביא לתוצאות".

זהבה שאול, אמו של החייל אורון שאול, הוסיפה: "אני מצפה משרי ממשלת ישראל והעומד בראשה לנהוג בנושא כאילו בניהם הם אלו שמוחזקים בשבי החמאס. אנחנו מקווים לראות את אורון במהרה בבית ולא ננוח עד שזה יקרה".