תושבי עמונה לנתניהו ובנט: הולכתם אותנו שולל, חוזרים למאבק

תושבי עמונה במסר חריף לראש הממשלה ויו"ר הבית היהודי. במכתב ששיגרו לשניים הם כתבו כי "נותרו כשבועיים למימוש פסק הדין לפינוי ומחיקת הישוב עמונה, ופשוט כלום לא קרה". בנוסף לכך הם קוראים לציבור לעלות ליישוב

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/01/17 21:04 כד בטבת התשעז

תושבי עמונה לנתניהו ובנט: הולכתם אותנו שולל, חוזרים למאבק
באדיבות המצולמים, צילום: באדיבות המצולמים

ראשי המאבק למען עמונה, מאשימים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט, במה שהם מכנים "הפרת ההתחייבותכם ליישום מתווה עמונה". במכתב ששיגרו היום (א') הם דורשים לחוקק את חוק ההסדרה ולכלול אותם בתוכו.

"ביום 18 בדצמבר", גהם פותחים במכתב, "נחתם בין תושבי עמונה לדרג המדיני של מדינת ישראל הסכם ליישום מתווה אשר גובש על ידכם בלשכת ראש הממשלה במשך שעות ארוכות בלילה שקדם לחתימת ההסכם. בהסכם הוחלט להקים 42 בתים ועוד עשרה מבני ציבור על חלקות 38, 54, 28, 29, 30 בגוש 21 בהר עמונה - "העבודות יחלו לאלתר" נאמר בהסכם".

לטענתם, אין שום זכר לתחילת העבודות על הקרקע החלופית, "בינתיים, עברו שלושים וארבעה ימים מאז נחתם ההסכם, נותרו כשבועיים למימוש פסק הדין לפינוי ומחיקת הישוב עמונה, ופשוט כלום לא קרה - אין טרקטור אחד, פועל אחד, מודד אחד, שעלה על הקרקע להכשיר את השטח כפי שהוצע על ידכם וסוכם בינינו".

נציגי התושבים הביעו את אכזבתם ומורת רוחם והאשימו את נתניהו ובנט בתחושת הנבגדות שלהם, "אנו, תושבי עמונה חשים היום שהולכתם אותנו שולל יחד עם הציבור כולו, בדגש על ציבור מצביעי הימין והמחנה הלאומי. ללא כחל וסרק נאמר לכם - אנו מרגישים מרומים שלא לומר נבגדים ורואים בכם אישית אחראים למצב הזה שנוצר - לפארסה הזו.

כיצד זה ייתכן שיותר מחודש אחרי שהתחייבתם שהעבודות יחלו לאלתר דבר לא קרה?! כיצד זה ייתכן ששבועיים לפני מחיקת ישוב שלם בן עשרים שנה מעל פני האדמה ומבחינתכם, 'אחריכם המבול' ועולם כמנהגו נוהג?!"

ביישוב העומד בפני פינוי, הצהירו שלא יהססו לחזור לדרך המאבק, "במצב דברים זה לא נותר לנו אלא לחדש את המאבק הציבורי במלוא עוצמתו ולקרוא לאלפי תומכנו להגיע בהקדם לעמונה, לעמוד לצידינו ולעשות הכל כדי למנוע את הפינוי הצפוי. כל התחייבות אחרת שנתנה על ידינו לכם או לכל גורם אחר, ניתנה במצב שלא העלנו על דעתינו שלא תעמדו במחויבותכם לקיום ההסכם.

הציבור כולו ואנחנו איתו לא ייתן שיונו אותו כפי שהונו אותו בכפר מיימון ובגוש קטיף. כולנו נהיה בעמונה שהזעקה תשמע מסוף העולם ועד סופו: ישוב יהודי לא מוחקים, משפחה יהודית לא מפנים!"

לדבריהם, הם לא יהיו מוכנים לפשרות נוספות וסימנו את הפיתרון האידיאלי מבחינתם, "לא נסכים לשום מתווה נוסף. לא נלך שבי אחר שום הצעה או רעיון. דבר אחד יכול בעת הזו למנוע את תוצאותיו של העימות שאתם בלבד והדרג המדיני אחראים לו - חקיקת חוק ההסדרה כולל סעיף עמונה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן