המפכ"ל בהספד: "אכיפת החוק במגזר הערבי קשה ומורכבת"

מפכ"ל המשטרה והשר לבטחון פנים ספדו לרס"ב ארז (עמדי) לוי ז"ל והתחייבו להמשיך במלחמה בטרור. ארדן: "לא ניכנע לעולם גם אם מרצחים ארורים ינסו לעצור בעדנו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/17 18:40 כ בטבת התשעז

המפכ"ל בהספד: "אכיפת החוק במגזר הערבי קשה ומורכבת"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מאות ליוו בדרכו האחרונה את רס"ב ארז (עמדי) לוי ז"ל, שנהרג הבוקר באירוע הדריסה במהלך העימותים ביישוב הבדואי אום אל חיראן בנגב. מאות אנשים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה. השר לבטחון פנים, גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך היו בין הסופדים.

מפכ"ל המשטרה אלשיך ספד לו: "ארז היקר, יצאת לקראת שחר למלא תפקידך, לצערי יש מי שמנצל כל סיטואציה כדי לבצע פעולות טרור. אותו מחבל התעלם מהשוטרים הפרוסים שסימנו לו לעצור וכיוון במודע לקבוצה גדולה של שוטרים. חיית חיים קצרים מתוכם 11 שנים בשורות משטרת ישראל, לבסוף גם מצאת את מותך בשירות. לא היה לי ספק לגבי מה שקרה לאחר מותך: חבריך חיסלו את המפגע ויצאו להמשיך במשימתם עד להשלמתה".

אלשייך התייחס גם לאירוע ולמשמעויות שבמהלכו נהרג רס"ב לוי ז"ל: "אכיפת החוק במגזר הערבי קשה ומורכבת, לאחרונה רוחות של אידאולוגיה קיצוניות המוכללות כ"דאע"ש" הגיעה גם לאזורנו, לצערנו היום מנהיגים במגזר ליבו אלימות במקום לגבות את המשטרה", אמר אלשיך והתחייב "מעל קברך הטרי אנו מבהירים כי טרור לא ירפה את ידנו, נעשה כל שביכולתנו להבטיח חוק וסדר. אבל גדול ירד על משטרת ישראל. לצערנו בשנים האחרונות נקטפים ממשטרת ישראל הפרחים היפים ביותר, כזה הייתה. תמיד היית שוטר שאפשר לסומך עליו, ישר כפלס, שקט, יסודי, ראש גדול, ראשון להתנדב ראשון לחתור למגע. ראית במשטרה שליחות של ממש".

אלשיך סיים את דבריו בפנייה לאזרחי ישראל: "דעו לכם: ההקרבה היום יומית של שוטרי ישראל איננה אנונימית יש לה שם פרטי, שם משפחה, הורים, ילדים, אישה ואחים". "משפחה יקרה, אין בכוחן של מילים לתאר את עצמת הכאב, הפכתם לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל, לעולם לא תצעדו לבד".

השר לביטחון פנים שהרבה לתקוף במהלך היום את אנשי התקשורת שניסו לתרץ את התנהגות המחבל הדורס אמר מעל קברו של רס"ב לוי ז"ל: "ישראל היא מדינת חוק וככל שישמר החוק וייאכף, כך תרחק האלימות וכך ירוויחו כל חלקי הציבור. בשם ממשלת ישראל ובשמה של משטרת ישראל אני מבטיח לך ארז ומתחייב שנמשיך ללכת בדרכך, נאכוף את החוק בכל מקום ובכל זמן, לא ניכנע לעולם גם אם מרצחים ארורים ינסו לעצור בעדנו".

(צילום: פלאש 90)

(צילום: פלאש 90)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן