עבר בקריאה ראשונה: פטור מארנונה לישיבות

בתי מדרש וישיבות יהיו שווים לבתי כנסת לעניין תשלומי ארנונה, כך על פי הצעת חוק של יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור שעברה היום בוועדת הכספים בקריאה ראשונה: "יהיה אפשר לעסוק בתורה מבלי להירדף על ידי פקידי העירייה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 18/01/17 17:08 כ בטבת התשעז

עבר בקריאה ראשונה: פטור מארנונה לישיבות
יחצ, צילום: יחצ

ועדת הכספים של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק למתן פטור מארנונה לבתי מדרש וישיבות, החוק מגדיר בתי מדרש למיניהם כזהים לצורך החוק לבתי כנסת ועל כן פטורים מתשלומי ארנונה.

את הצעת החוק יזם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור. "אני מברך על אישור החוק בוועדה. אין לי ספק שהוא יאפשר לבתי מדרש וישיבות לעסוק במלאכת לימוד התורה ולהתעסק בעיקר מבלי להירדף על ידי פקידי העירייה" אמר ח"כ בן צור. "ראוי לטפח ולחזק לימוד תורה כחלק משמירה על צביונה היהודי של מדינת ישראל, כך עשינו וכך נמשיך לעשות".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "גם אם מתקיימים במבנה או בחלק ממבנה של בית כנסת שייעודו העיקרי הוא קיום תפילה, לימוד תורה או שימושים נוספים לצרכים הנובעים מקיום התפילה ומלימוד התפילה שאינם בגדר פעילות עסקית, לא תוטל ארנונה כללית או אגרה על המבנה".

"מטרת הצעת חוק זו היא להבהיר כי אין מקום להחריג את הישיבות ובתי המדרש לסוגיהן מסעיף הפטור החל על בתי כנסת, ולקבוע באופן חד וברור שדין ישיבות ובתי מדרש לעניין הפטור מארנונה זהה לפטור שניתן לבתי כנסת, שעה שהמקום משמש ללימוד תורה או לתפילה ואין בו פעילות עסקית". הצעת חוק זהה הוגשה על ידי ח"כ יואב בן צור גם בכנסת הקודמת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן